شرکت ۵۳ هزار دانش آموز در ششمین المپیاد درون مدرسه‌ای

بیرجند(پانا) ـ رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:امسال ۵۳ هزار دانش آموز شهری و روستایی در تمام مقاطع در ششمین المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۶۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۵۳ هزار دانش آموز در ششمین المپیاد درون مدرسه‌ای

حسین دادی رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۵ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید، زیر پوشش طرح المپیاد درون مدرسه‌ای قرار می‌گیرند.

او شعار امسال این طرح را " دانش آموز فعال، مدرسه شاد، جامعه سالم " اعلام کرد و افزود:ایجاد نشاط و شادابی، نهادینه کردن فرهنگ ورزش و پهلوانی، تقویت روحیه عزت نفس، مسئولیت پذیری و ارتباط جمعی دانش آموزان و استعدادیابی ورزشی از اهداف برگزاری المپیاد‌های درون مدرسه‌ای است.

دادی بیان کرد: برگزاری این المپیاد برعهده خود دانش آموزان است که البته معلم پرورشی و تربیت بدنی هم در کنار آنان، بر روند برگزاری نظارت می‌کنند.

رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: در برنامه ملی این طرح برای مقطع ابتدایی رشته‌های طناب کشی، پینگ پنگ و دوی میدانی و برای مقطع متوسطه رشته‌های هندبال، والیبال و بسکتبال در نظر گرفته شده است، اما مدارس با توجه به امکانات موجود خود می‌توانند این رشته‌ها را تغییر دهند.

او اجرای طرح مدرسه پویا (استفاده از تمام فضای مدارس برای تلفیق بازی و درس) و ورزش والدین در کنار دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این طرح دانست.

دادی گفت: سال گذشته در پنجمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای ۳۰۰ نفر از دانش آموزان مستعد شناسایی و به مسابقات کشوری اعزام شدند.

ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از اول آبان آغاز شده است و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار