با حضور وزیر نیرو از پنج طرح صنعت برق در استان یزدبهره برداری شد

یزد(پانا)- مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد پنج طرح صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۶۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
با حضور وزیر نیرو از پنج طرح صنعت برق در استان یزدبهره برداری شد

آرش نواب، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: پنج طرح صنعت برق با اعتباری بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال در اجرای طرح پویش «الف. ب. ایران» در سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به یزد با حضور اردکانیان، وزیر نیرو در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و اشکذر افتتاح شد.

آرش نواب افزود: این طرح ها شامل پست ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت ابرکوه، شبکه توسعه ۶۳ به ۲۳۰ پست ۴۰۰ کیلو ولت سرو (فازدوم)، پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت امامزاده و توسعه یک فیدر ۲۳۰ کیلو ولت پست اردکان و همچنین توسعه بخش ۶۳/۲۰ کیلو ولت پست خضرآباد اشکذر است که به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری شد.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح ها از سال ۱۳۹۴ شروع شده است، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها هفت دستگاه ترانسفورماتور قدرت با ظرفیت‌های ۴۰، ۱۲۵ مگاولت آمپر برای صنعت برق به کار گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، تصریح کرد: تامین برق مورد نیاز متقاضیان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی، تامین برق صنعتی، کاهش افت ولتاژ در انتهای فیدر‌های فشار متوسط از اهداف اجرای این طرح ها است.

نواب خاطرنشان کرد: در سفر رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران ستادی وزارتخانه به ابرکوه، پروژه ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت با هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و با هدف تامین برق مورد نیاز متقاضیان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی به مشترکان منطقه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه در میان طرح های مورد بهره برداری، بزرگترین طرح صنعت برق یزد مربوط به ابرکوه است افزود: تاکنون برق این شهرستان با پست ۶۶ کیلو ولت از طریق سورمق فارس تأمین می‌شد که به سختی می‌توانست پاسخگوی نیاز‌های صنعتی و مردم باشد و با افتتاح این خط پایدارترین برق برای پروژه‌های بخش صنعت و کشاورزی و همچنین کارخانه فولاد تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار