بخش سنجش تراکم استخوان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه اندازی شد

کاشان(پانا) - مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از راه اندازی بخش سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری در این مرکز خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۵۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بخش سنجش تراکم استخوان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه اندازی شد

سید محمدحسین مکی، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: تلاش مسوولان بر ارائه خدمات باکیفیت و مورد نیاز به مردم منطقه بوده و با این هدف، با پیگیری های انجام شده، بخش سنجش تراکم استخوان با مشارکت بخش خصوصی و با تعرفه دولتی، راه اندازی و آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

وی افزود: پوکی استخوان، به عنوان یک بیماری خاموش خوانده می شود که به علت کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم شهروندان در سالهای اخیر روبه افزایش است و آزمون سنجش تراکم استخوان به پزشکان در تشخیص قطعی پوکی استخوان و پیش بینی خطر شکستگی استخوان کمک می کند.

وی تصریح کرد: سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری نام دستگاهی است که با استفاده از آن می توان سختی و درجه محکم بودن استخوان های بدن را اندازه گیری کرد و براساس نتایح حاصل از آن، درمان مناسب را ارائه کرد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: با توجه به اینکه بیماری پوکی استخوان هیچ علامت خاصی ندارد برای افرادی که دارای عامل خطر پوکی استخوان و شکستگی ناشی از آن هستند توصیه می شود به پزشک مراجعه و توصیه های لازم را دریافت نمایند.

مکی افزود: بخش سنجش تراکم استخوان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سالن رادیولوژی، جنب بخش پزشکی هسته ای و در طول هفته، از ساعت 8 الی 14 آماده پذیرش بیماران می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار