۵ خانه قاجاری در اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: ۵ خانه قاجاری در شهر اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

کد مطلب: ۹۶۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۵ خانه قاجاری در اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: خانه های تاریخی آصف، شریعت، مبشری، وهاب زاده و خادم باشی در اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به اداره کل در قالب قرارداد منعقده در مرمت و احیای بنای تاریخی مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: کارشناسان اداره کل بر تمامی روند مرمت و احیا نظارت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: علاوه براین 3 حمام ، دو کاروان سرا مربوط به دوره صفوی و یک قلعه تاریخی مربوط به قرون اولیه اسلامی نیز آماده واگذاری است.

فلاحی گفت: حمام اوچ دکان و پیرزگر در اردبیل، حمام عدل در مشگین شهر، کاروان سرای تاریخی قانلی بولاغ در مشگین شهر، کاروان سرای شاه عباسی در نیر و کهنه قلعه در مشگین شهر آماده مشارکت بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: بخش خصوصی می تواند با تغییر کاربری در زمان معین از بنای تاریخی بهره برداری کند؛ در این مدت سرمایه گذار موظف به صیانت از بنای تاریخی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار