حاجی‌میرزایی: آموزش‌ و پرورش ظرفیت‌های خود را برای ایمنی جاده‌ای به کار خواهد گرفت

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌ و پرورش در نشست با مدیران وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که این وزارت‌خانه ظرفیت‌های خود را برای ایمنی جاده‌ای به کار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۹۵۷۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: آموزش‌ و پرورش ظرفیت‌های خود را برای ایمنی جاده‌ای به کار خواهد گرفت

به گزارش روابط عمومی آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: «ایمنی جاده‌ها و تصادفات یکی از مسائل مهم کشور است و هرساله هزینه‌های روحی و مادی سنگینی برای جامعه دارد.»

او افزود: «وجود نگاه‌های صفر تا صدی برخی افراد یکی از موانع پیشرفت و توسعه در جامعه است زیرا گاهی طرح‌های بسیار هزینه‌بری را ارائه می‌دهند که قابل‌اجرا نیست؛ لذا هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.»

حاجی‌میرزایی ادامه داد: «راه کاهش معضلات به‌ ویژه در راستای ایجاد ایمنی جاده‌ای انجام خدمات در حد امکانات و ظرفیت‌های کشور است.»

او ادامه داد: «آموزش‌ و پرورش ظرفیت‌های خود را برای ایمنی جاده‌ای به کار خواهد گرفت. معتقدم با همین ظرفیت‌های موجود می‌شود میزان ایمنی جاده‌ها و فرهنگ راهنمایی و رانندگی را تحت تأثیر قرارداد.»

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: «وظیفه اصلی آموزش‌ و پرورش تربیت انسان‌هاست اما نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در فرایند تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای دارد.»

حاجی‌میرزایی گفت: «معتقدم هرکسی که از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شود باید به مراتبی از مهارت‌های ‌پایه‌ای دست پیدا کند. لذا در این راستا تلاش می‌کنیم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.»

گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، ارائه فوق‌برنامه‌های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش‌های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه‌ها و توجه به پیاده‌سازی نکات ایمنی در سرویس‌های حمل‌ونقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی و ... به‌عنوان انتظارات از آموزش‌وپرورش در این دیدار مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار