حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان

رخشانی: ماه مهر، ماه مهربانی ها و تزریق نشاط و شادابی در سطح جامعه است.

زاهدان (پانا) - در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و آغاز فعالیت مدارس مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان در بین نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت.

کد مطلب: ۹۵۵۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان

حمیدرضا رخشانی با حضور در بین نمازگزاران جمعه این هفته زاهدان به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته و تبیین برنامه های پیش بینی شده در سال تحصیلی آینده پرداخت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن عرض تسلیت ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از ماه مهر به عنوان ماه مهربانی ها و تزریق نشاط و شادابی در سطح جامعه یاد کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید قریب به ۷۷۶ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۳۹ هزار و پانصد کلاس درس مشغول تحصیل خواهند شد، اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و برنامه ریزی صورت گرفته در ایام تابستان، در موضوع ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد، سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و این فرایند هنوز هم ادامه خواهد داشت.
رخشانی پراکندگی و وسعت جغرافیایی استان را یکی از مشکلات ومعضلات کار در حوزه آموزش و پرورش عنوان نمود و بیان داشت: سعی خواهیم کرد با تلاشی فراگیر و همه جانبه کمترین چالش و مشکل را برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس در اول مهرماه داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مردم و خانواده‌ها را تکیه‌گاه آموزش و پرورش دانست و افزود: مادامی که مردم و اولیای دانش آموزان در کنار متولیان آموزش و پرورش باشند قطعاً کار راحت تر، بهتر و شیرین تر پیش خواهد رفت.
وی سه وظیفه اصلی آموزش و پرورش را آموزش مهارت های علمی، مهارت‌های حرفه‌ای و مهارت های زندگی برای دانش آموزان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تربیت انسان هایی متعامل، دیندار، روشنفکر، خلاق و نوع دوست از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در سطوح مختلف است.
رخشانی با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین، مدرسه محوری ترین، اصلی ترین و مهمترین رکن در آموزش و پرورش است، اولیا و خانواده‌ها را دعوت به مطالبه گری و دقت نظر در فرایندهای آموزشی و تربیتی مدرسه نمود و از آنان به عنوان مشاوران مدیران مدارس یاد کرد و از آنان خواست تا در راستای کمک به عوامل مدرسه و اصلاح معضلات و مشکلات مدارس همراهی و همفکری داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان از آمادگی همه جانبه دستگاه تعلیم و تربیت استان و مدارس، برای آغاز سال تحصیلی جدید و استقبال از دانش آموزان عزیز در اول مهرماه و شروع مهری با نشاط و توام با مهربانی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار