حسرت 1+3 کشور آسیایی برای میزبانی در دور رفت انتخابی جام جهانی

تهران (پانا)  - 4 کشور در دور رفت انتخابی جام جهانی نمی‌توانند میزبان دیدارهای خانگی‌شان باشند.          

کد مطلب: ۹۵۱۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حسرت 1+3 کشور آسیایی برای میزبانی در دور رفت انتخابی جام جهانی

مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا از پنجشنبه در 8 گروه آغاز خواهد شد و 40 تیم قاره کهن تلاش خود برای رسیدن به دور دوم این رقابت‌ها را آغاز خواهند کرد.

این دیدارها در حالی از فردا آغاز می‌شود که براساس اعلام فیفا 3 کشور از میزبانی در دور رفت محروم هستند و یک کشور نیز در دور رفت تمام بازی‌هایش را مهمان خواهد بود.

سوریه، یمن و افغانستان کشورهایی هستند که با نظر فیفا امنیت لازم برای برگزاری مسابقه رسمی را ندارند و بر همین اساس آنها توانایی میزبانی در دور رفت را نخواهند داشت، البته بعید به نظر می‌رسد اتفاق خاصی درباره این کشورها در دور برگشت رخ دهد و آنها باید حداقل دور اول را در زمین ثالت میزبانی کنند.

سوریه در گروه یک با تیم‌های چین، فیلیپین، مالدیو و گوام همگروه شده و در دور رفت تنها در یک بازی میزبان است که این دیدار مقابل مالدیو خواهد بود و در امارات برگزار می‌شود. یمن هم که در گروه 4 با عربستان، ازبکستان، فلسطین و سنگاپور همگروه شده است، در دور رفت یک بازی میزبان هستند. یمنی‌ها در تک دیدار میزبانی‌شان در دور رفت عربستان را پیش‌رو خواهند داشت و قرار است این بازی به میزبانی بحرین برگزار شود.

اما افغانستان که سابقه محرومیتش از میزبانی بیشتر از سایر تیم‌هاست، در گروه 5 با بنگلادش، عمان، هند و قطر همگروه است. آنها هم در دور رفت یک میزبانی دارند که این بازی مقابل بنگلادش خواهد بود و در تاجیکستان برگزار می‌شود.

در کنار این 3 کشور، نپال هم در دور رفت میزبانی ندارد اما تفاوت این تیم با سوریه، یمن و افغانستان در این است که حکم ممنوعیت درباره آنها صادر نشده است. نپال که در گروه 2 با تیم‌های استرالیا، اردن، چین تایپه و کویت همگروه است براساس برنامه اولیه قرار بود در دور رفت به ترتیب با تیم‌های کویت، چین تایپه و اردن در خانه بازی کند اما هر 4 بازی دور رفت این تیم در خارج از خانه برگزار می‌شود.

آماده نبودن ورزشگاه نپال برای میزبانی از این مسابقات باعث شد تا آنها بتوانند رضایت این 3 کشور را برای جابجایی میزبانی بگیرند و فیفا هم با این درخواست آنها موافقت کند. بدین ترتیب کویت، چین تایپه و اردن هم مانند استرالیا در دور رفت میزبان نپال هستند و در دور برگشت به ورزشگاه خانگی این کشور خواهند رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار