در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

کارگردان فیلم «بنیامین»: پیش‌بینی می‌کنیم رکورد فروش فیلشاه را بشکنیم

فروش فیلم در اکران عمومی ملاک جذب مخاطب است نه جایزه گرفتن در جشنواره‌ها

تهران(پانا) - کارگردان فیلم بنیامین پیش‌بینی می‌کند فیلمش در اکران عمومی جزو موفق‌ترین انیمیشن‌های سینمایی ایران باشد و به فروشی حتی بالاتر از فیلم فیلشاه دست یابد.

کد مطلب: ۹۴۸۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان فیلم «بنیامین»: پیش‌بینی می‌کنیم رکورد فروش فیلشاه را بشکنیم

محسن عنایتی انیمیشن‌ساز و کارگردان فیلم «بنیامین» که این روزها در بخش مسابقه سینمای ایران سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوان حضور دارد و طی روزهای نخست جشنواره مورد استقبال بالای مخاطبان قرار گرفته است در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره علل جذابیت این فیلم انیمیشن برای مخاطب خصوصا کودکان و نوجوانان گفت: تا به حال هیچ یک از انیمیشن‌های ساخته‌شده برای کودکان و نوجوانان به این شکل با مخاطب ارتباط برقرار نکرده است. ما با نگاه مخاطب کودک به داستان و اتفاقات فیلم نگاه کردیم و همین موضوع فیلم را برای آنها جذاب کرده است.

وی درباره سابقه ساخت انیمیشن بلند سینمایی و نوع استقبال مخاطبان از آنها در سال‌های اخیر در ایران گفت: انیمیشن‌های بلند بسیاری ساخته شده است که چندان مورد استقبال مخاطب قرار نگرفتند. برخی از آنها جوایزی از جشنواره‌ها برنده شدند، ولی جایزه جشنواره به معنی جذب مخاطب خاص است؛ در حالی‌که میزان محبوبیت هر اثر سینمایی تنها در اکران عمومی و جذب مخاطب عام مشخص می‌شود.

این انیمیشن‌ساز می‌افزاید: در ایران هم به جز فیلم‌هایی مثل «فیلشاه» و «شاهزاده روم»، که فروش موفقی داشتند، اغلب انیمیشن‌های سینمایی در مرحله اکران عمومی موفقیت چندانی کسب نکردند. درباره «بنیامین» هم گرچه استقبال عمومی از فیلم در جشنواره فجر و این روزها در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نوید اکران موفقی را به ما می‌دهد، همچنان منتظر نوبت اکران عمومی هستیم.

کارگردان بنیامین تاکید کرد: جشنواره ها ملاک ما برای سنجش اقبال عمومی نیستند. ما منتظر تاریخ اکران عمومی هستیم و پیش‌بینی من این است که امسال بنیامین از نظر جلب مخاطب در کنار پرفروش‌ترین‌های انیمیشن ایران خواهد ایستاد و اگر تاریخ اکران مناسبی به آن اختصاص داده شود و مشکلی پیش نیاید پیش‌بینی می‌کنیم فروشی بیشتر از فیلشاه داشته باشد و رکورد این فیلم را بشکنیم.

عنایتی به آغاز پروژه جدید خود اشاره کرد و گفت که پیش‌تولید فیلم جدید انیمیشن او در دست انجام است.

«بنیامین» جدیدترین اثر گروه پویانمایی«ندای موعود» است. تهیه‌کننده فیلم مصطفی حسن آبادی است و چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد از صداپیشگان این اثر هستند. «بنیامین» با تکنیک سه‌بعدی ساخته شده و بنابر گفته سازنده آن، در این انیمیشن از الگوهای فیلمنامه‌نویسی به سبک شرکت‌های بزرگ انیمیشن‌سازی هالیوود مثل دیزنی و دریم ورکز استفاده شده است.

در نخستین روز اکران این فیلم انیمیشن در سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان همه بلیت‌های فیلم به فروش رفته است.

بنیامین داستان پسری از قوم بنی‌اسراییل است که برای آزادی جان مادرش مجبور به سفری خطرناک می‌شود. او در این سفر با حوادثی رو‌به‌رو می‌شود که دیدگاه او را به زندگی و قومش عوض می‌کند.

گفت وگو: عاطفه بزرگ نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار