کشاورزی در کم آبی با طعم غیرت 

در روستای لیلیان و در نزدیکی شهر خمین کشاورزهایی هستند که با وجود کم آبی همچنان آستین غیرت بالا زده اند و سعی می کنند با استفاده از آبیاری قطره ای زمین های کشاورزی شان را زنده نگه دارند. 

کد مطلب: ۹۴۵۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزی در کم آبی با طعم غیرت 

روستای لیلیان در 15 کیلومتری شهر خمین در استان مرکزی قرار دارد. این روستا یکی از عرضه کننده های گندم و لوبیا و ذرت است. لیلیان به علت کمبود باران در معرض خطر خشکسالی قرار گرفته است. موسی مجیدی، یکی از این عرضه کننده هایی است که دارای یک مزرعه با استخر دو منظوره است.
کم آبی چند سال اخیر باعث شده استخر پرورش ماهی و کشت مزارع خالی از آب شود و به یک استخر یک منظوره تبدیل شود. عیسی مجیدی، یکی از کشاورزان این روستا گفت: کمبود باران لطمه بسیار زیادی به مزارع ما وارد کرد و ما مجبور شدیم پرورش ماهی را متوقف کنیم. سعی کردیم تا مزارع کشت گندم و لوبیا را با آبیاری قطره ای و دیم سرپا نگه داریم، اما باز هم محصولات کمتر و کمتر شد. وی افزود: بارش های اخیر همه ی مردم و همینطور ما را خوشحال کرد، اما این بارش ها تنها توانست بخشی از کمبود آب در سال های اخیر را جبران کند. پس با توجه به برداشت بسیاراز سفره های آب زیرزمینی نمی توان انتظار داشت که بارش ها در یکی دو فصل اخیر، برداشت ها را جبران کند. بنابراین من از همه ی مردم تقاضا دارم که با رواج فرهنگ درست استفاده از آب کمک کنند تا قدر این هدایای ارزشمند الهی را بیشتر بدانیم.

*فاطمه صالحی - دانش‌آموز خبرنگار پانا در منطقه۴

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار