برگزاری شورای آموزش و پرورش سنگر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان

رشت (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور در دورترین روستاها با وجود کمیِ جمعیت دانش آموزی در حال ارائه خدمات آموزشی است.

کد مطلب: ۹۴۴۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شورای آموزش و پرورش سنگر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان،نادر جهان آرای در نشست شورای آموزش و پرورش بخش سنگر با اشاره به لزوم متوازن بودن جمعیت دانش آموزی در شهر ها و روستاها اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت دانش آموزی در روستاها و غیر قابل استفاده شدن برخی از این مدارس باید بر اساس موازین قانونی بتوانیم از این مدارس با توجه به نیاز مناطق، بهینه استفاده شود. وی با اشاره به فعالیت 12 مدرسه با حضور فقط یک دانش آموز در گیلان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل علم محروم شود، در مدارسی که خالی از دانش آموز است باید به کمک دهیاران و بر اساس ضوابط حقوقی بتوانیم از متروکه شدن مدارس روستایی جلوگیری کنیم.

غلامعلی جعفر زاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تشکیل جلسات مدیران ، فرهنگیان، شنیدن مشکلات آنان و انتقال آن به حوزه های ستادی نقش مهمی در سیاستگذاری و در نهایت رفع مشکلات فرهنگیان دارد.

ساماندهی نیروی انسانی، وضعیت مدارس تخریبی و لزوم تجهیز لوازم مدرسه از مهم ترین موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار