انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 به هفته آینده موکول شد

تهران (پانا) - انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی هفته آینده برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۹۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 به هفته آینده موکول شد

براساس آنچه که اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بود، قرار بود بهارستان در هفته جاری علاوه بر انتخاب 3 حقوق‌دان شورای نگهبان از بین گزینه‌های پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه (اینجا را بخوانید)، تکلیف رئیس کمیسیون اصل 90 را نیز مشخص کند.

پیش از این اعلام شده بود که داوود محمدی، رئیس فعلی این کمیسیون تنها گزینه مدنظر هیات رئیسه برای ریاست این کمیسیون در سال پایانی محسوب می‌شود که برای اخذ رای نمایندگان، به مجلس معرفی خواهد شد.

معرفی تنها یک گزینه به نمایندگان به منظور ریاست کمیسیون اصل 90، موجبات اعتراض جمعی از نمایندگان به ویژه عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید را در پی داشت. او این اقدام هیات رئیسه را انتصابات خواند و تاکید کرد که هیات رئیسه باید افرادی که خواهان ریاست این کمیسیون هستند باید از سوی هیات رئیسه به مجلس معرفی شوند تا 290 نماینده مجلس بین آنان دست به انتخاب بزنند.

سخنگوی هیات رئیسه پیشتر خبر از بررسی این اعتراض نمایندگان داده بود ولی این موضوع بار دیگر راه به جایی نبرد تا محمدی تنها گزینه هیات رئیسه بهارستان برای ریاست کمیسیون اصل 90 باشد.

با این حال بازهم انتخابات ریاست این کمیسیون در هفته جاری نیز برگزار نشد تا این موضوع به هفته اینده موکول شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار