جزئیاتی از نامه ظریف به موگرینی: ایران به اروپا 60 روز مهلت داد

تهران (پانا) - خبرگزاری آلمان جزئیات تازه ای از نامه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر کرده است که بر این اساس ظریف در نامه 16 تیر ماه، 60 روز به اروپا مهلت داده است که به تعهدات خود عمل کند.

کد مطلب: ۹۲۷۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیاتی از نامه ظریف به موگرینی: ایران به اروپا 60 روز مهلت داد

انتشار خبر ارسال نامه وزیر امور خارجه ایران به فدریکا موگرینی به روز 16 تیر ماه یعنی همان روزی که مهلت 60 روزه ابتدایی ایران برای اروپا به پایان رسید و تهران گام دوم را برای کاهش تعهدات برجامی خود بر اساس بندهای 26 و 36 برجام اعلام کرد، بود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در یک نشست خبری مشترک جزئیات این گام را که افزایش میزان غنی سازی ایران از 3/67 بود تشریح کردند و در همین نشست خبری عراقچی از نامه‌ای که ظریف برای موگرینی ارسال کرد، خبر داد.

جزئیات این نامه تا کنون منتشر نشده بود و تنها اطلاعات موجود این بود که ظریف نسبت به متعهد نبودن اروپا به تعهداتش و نارضایتی ایران از روند موجود هشدارهای تندی به طرف مقابل داده است.

امروز دویچه وله در خبری به نقل از خبرگزاری آلمان جزئیات تازه ای از این نامه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، ظریف در نامه خود به فدریکا موگرینی پایبندی ایران به تعهدات برجامی را به رفتار متقابل آمریکا و طرف‌های دیگر مشروط کرده است. او تهدید کرده که در غیر این صورت ایران ۶۰ روز دیگر وارد مرحله سوم کاهش تعهدات خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران در نامه‌‌ای که روز یکشنبه، ۱۶ تیر، به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرستاده از عدم پایبندی ایران به شرط تعیین‌شده در برجام مبنی بر غنی‌سازی ۶۷ / ۳ درصدی اورانیوم خبر داده و تأکید کرده ایران در صورتی به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد که دیگر طرفین قرارداد به ویژه آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند مانده و آنها را به اجرا درآورند.

در نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی نوشته شده چنانچه امضاکنندگان برجام در ظرف ۶۰ روز به این شرط عمل نکنند، ایران از ماه سپتامبر (حدود دو ماه دیگر) مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را به اجرا درخواهد آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار