7 میلیارد لیتر آب در تابستان تبخیر می‌شود

تهران (پانا) - به‌گفته نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت خیران دنبال طرحی هستیم تا سال آینده چیزی حدود 50 هزار کولرگازی تهیه کنیم و به‌صورت اقساطی به خانواده‌های کم درآمد تحویل دهیم.

کد مطلب: ۹۲۷۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
7 میلیارد لیتر آب در تابستان تبخیر می‌شود

به‌گزارش ایسنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در کشور به‌خصوص شهرهای کویری کاشان و آران و بیدگل، برای ما صرفه‌جویی در مصرف آب، حکم کمک به حیات است و تغییر تعرفه برق از 4 به 3 بیشتر برای کمک به صرفه‌جویی در آب بود.

او بیان کرد: برای تصویب این طرح استدلال کردیم که در منطقه ما بیش از 7 میلیارد لیتر آب در فصل تابستان از طریق حدود 500 هزار کولر آبی تبخیر می‌شود و میانگین روزی 220 لیتر آب توسط هر کولر مصرف می‌شود و اگر این کولرها را با جایگزینی کولر گازی حذف کنیم کمک بزرگی به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

ساداتی‌نژاد گفت: با این دلیل منطقی درخواست کاهش تعرفه برق را مطرح کردیم که به دلیل بار مالی زیاد 3 بار این طرح رد شد و در مرتبه چهارم با آمدن وزیر به منطقه و بررسی کارشناسی موفق شدیم، این طرح را تصویب کنیم که چیزی حدود یک‌سوم کاهش قیمت از اول خرداد تا پایان شهریور را خواهیم داشت.

نماینده مردم کاشان در مجلس به مشکل افزایش قیمت کولرگازی هم‌زمان با شروع این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات ارزی و اینکه کولرگازی یک کالای وارداتی است، با استفاده از ظرفیت خیران دنبال طرحی هستیم تا سال آینده حدود 50 هزار کولرگازی تهیه کنیم و به‌صورت اقساطی به خانواده‌های کم‌درآمد تحویل دهیم تا کمکی به مشکل تهیه کولر گازی افراد کم درآمد این منطقه شود.

او خاطرنشان کرد: این کار از ساختن مدرسه کمتر نیست، منفعتش به همه مردم می‌رسد و مهم‌تر اینکه شاهد کاهش و صرفه‌جویی مقدار قابل توجهی در مصرف آب خواهیم بود و تا حدودی به حفظ منابع آب و محیط‌زیست پیرامون خود کمک خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار