برگزاری دومین المپیادملی بازی‌های فکری سرگرمی در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، برگزاری المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی را حرکتی نو در نظام آموزشی کشور برشمرد که شروع آن از فارس و شیراز بوده است و افزود: این بازی‌ها و این موج که ایجاد شده نشاط و پویایی خاصی را در مدارس و در سطح استان و کشور ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۹۲۴۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین المپیادملی بازی‌های فکری سرگرمی در شیراز

محسن کلاری در حاشیه برگزاری دومین دوره المپیاد ملی رویش در شیراز در گفت و گو با پانا ادامه داد: بازی‌های فکری می‌تواند عمق یادگیری دانش‌آموزان را بالا ببرد و در روند یادگیری، یاددهی و ماندگاری آموزش‌ها به دانش‌آموزان کمک شایانی کند.

او با اشاره به برگزاری چهار دوره المپیاد استانی و منطقه ای در فارس و برگزاری دو دوره‌ی کشوری گفت: به نظر می‌رسد این المپیاد جایگاه خود را در نظام آموزشی پیدا کرده و خوشبختانه امروز ما شاهد استقبال اولیا، مربیان و تصمیم‌سازان نظام آموزشی از این بازی‌ها هستیم.

او ادامه داد: توجه به فعالیت‌هایی که دانش آموزان را به تفکر و خلاقیت و فعالیتهای بدنی وادار کند، باید در مسیر آموزش قرار گیرد، تا بتوان نسلی پویا و پرتحرک را داشته باشیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: بازیهایی فکری، می تواند به خوبی فکر، خلاقیت و تمرکز دانش آموزان را تقویت کند و آنها را به تحرک و کار گروهی تشویق نماید، و این هدفی است که باید در آموزش نسل آینده به دنبال آن بود.

به گفته‌ی کلاری راه‌اندازی این بازی‌ها و این مسابقات در راستای کاهش دغدغه خانواده‌ها و آسیب‌های فضای مجازی بوده است که خوشبختانه مورد استقبال بسیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیز واقع شده است.

دومین دوره از المپیاد ملی بازی‌های فکری، سرگرمی رویش، به همت و ابتکار سازمان دانش‌آموزی فارس، امروز در شیراز برگزار شد و شرکت کنندگان در 12 رشته از بازی‌های فکری از جمله دومینوتاپلینگ،دومینو برج، جنگا، روبیک، پنتاگو، اتللو، لیوان چینی، ریورسی و بلاک‌آس با هم به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار