معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس: المپیاد رویش پیش قدم ورود شادی به مدارس بوده است

شیراز (پانا) – فرهاد اسماعیلی المپیاد بازی‌های فکری، سرگرمی را به معنای واقعی رویش دانست و افزود: این مسابقات موجب رویش دانش‌آموزان در تمام ابعاد وجودی و رویش آنان در کارجمعی،حضور در اجتماع و یادگیری، تجربه شکست و پیروزی است.

کد مطلب: ۹۲۴۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس: المپیاد رویش پیش قدم ورود شادی به مدارس بوده است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ، در حاشیه بازدید از دومین دوره المپیاد کشوری رویش در شیراز، بازی ، را خلا نظام آموزشی دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال ورود شادی به مدارس است و المپیاد رویش پیش قدم ورود شادی به مدارس بوده

او اظهار داشت: بازی های فکری چون حسی-حرکتی است و تلفیقی از چند مهارت است، درواقع خود آموزش است و بزرگترین مشکل ما در فضای آموزشی عدم تمرکز دانش‌آموزان است و عدم توجه به محیط اطراف است که به نوعی هر دو مشکل برگرفته از استفاده آنان از فضای مجازی و تمرکز بر تنها یک نقطه به نام فضای مجازی است که توجه انان زا از اطراف و دنیای پیرامون گرفته و این در حالیست که تمام موفقیت‌های بشر حاصل نوع نگاه و توجه او به زندگی و دنیای پیرامون خود بوده است.

اسماعیلی افزود: ما باید توجه کنیم که این المپیاد و بازی‌ها خود آموزش است و برای توسعه آن اولیا، دبیران و جامعه باید به این باور برسند و دانش‌آموزان را در این فضا قرار دهند.

او با اشاره به اینکه خانواده‌ها دچار وادادگی و تسلیم شدن در مقابل فضای مجازی و سوق دادن فرزندان خود به سمت گوشی تلفن همراه شده‌اند ، گفت: به نظر من اولیا از سر ناچاری به این موضوع تَن داده‌اند و اگر جایگزین مناسبی به آنان معرفی شود استقبال خواهند کرد و المپیاد رویش یکی از آن جایگزین ها است که خوشبختانه مورد استقبال بسیاری از اولیا هم قرار گرفته و امروز ما شاهد برگزاری این المپیاد در سطح ملی هستیم.

معاون آموزش متوسطه فارس ادامه داد: حُسن بازی‌های فکری این است که می‌تواند پیوند بین نسلی ایجاد کند و در بین بازی‌ها معدود بازی‌هایی هستند که می‌توانند این پیوند را در بین نسل‌ها ایجاد کنند و موجب کاهش شکاف بین نسلی شود.

دومین دوره از المپیاد ملی بازی‌های فکری، سرگرمی رویش، به همت و ابتکار سازمان دانش‌آموزی فارس، امروز در شیراز در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در رشته های مختلف این بازی‌ها از جمله دومینوتاپلینگ،دومینو برج، جنگا، روبیک، پنتاگو، اتللو، لیوان چینی، ریورسی و بلاک‌آس با هم به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار