مسئول خرید کانال 3 تلویزیون فرانسه: وقتی تحریم‌ها سنگین‌تر شد تصمیم گرفتیم بیشتر فیلم ایرانی بخریم

فیلم‌های ایرانی غافلگیرکننده‌اند

تهران (پانا) - مسئول خرید در کانال 3 تلویزیون فرانسه وجود تحریم‌های ضد ایرانی را ترغیب‌کننده مدیران این شبکه در خرید فیلم‌های ایرانی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۲۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مسئول خرید کانال 3 تلویزیون فرانسه: وقتی تحریم‌ها سنگین‌تر شد تصمیم گرفتیم بیشتر فیلم ایرانی بخریم

اورلی شنه (Aurélie Chesné) مسئول و مشاور خرید در کانال 3 تلویزیون فرانسه یکی از میهمانان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود که در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از جایگاه سینمای ایران در تلویزیون فرانسه و مسائل مربوط به خرید فیلم‌های ایرانی صحبت کرد.

شنه درباره تجربه حضور خود در تلویزیون فرانسه و فیلم‌های ایرانی‌‌ای که برای این شبکه تلویزیونی خریداری می‌شود، می‌گوید: 10 سال است که با تلویزیون فرانسه کار می‌کنم. ما طی یک سال حدودا 30 فیلم برای کانال خریداری می‌کنیم و در دو سال 2017 و 2018 ده فیلم ایرانی خریده‌ایم، یعنی یک‌ششم از کل فیلم‌های خریداری‌شده برای شبکه ایرانی بودند.

او درباره علت سهم بالای فیلم‌های ایرانی از پخش شبکه نامبرده می‌گوید: این به دلیل کیفیت فیلم‌های ایرانی است. سینماگران ایرانی در کنار فیلمسازانی از آمریکای جنوبی و اروپا توانستند با تولید فیلم‌های خوب جایگاه خود را در این صنعت تثبیت کنند.

مشاور خرید کانال 3 تلویزیون فرانسه می‌افزاید: به دلیل وجود استعدادهای نهفته‌ای فیلمسازی در ایران آینده این سینما امیدوارکننده به نظر می‌رسد. در بخش فیلمنامه و بازیگری هم شاهد استعدادهای خوبی بودیم. من دوست دارم با سینما غافلگیر شوم و فیلم‌های ایرانی این قابلیت را دارند. فیلم‌های ایرانی غافلگیرکننده‌ هستند.

در قضیه تحریم‌ها بیشتر شرکت‌های پخش‌کننده هستند که به دردسر می‌افتند

شنه درباره تاثیر تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران بر موضوع خرید فیلم‌های ایرانی گفت: در مورد ما تحریم‌ها تاثیر عکس داشته است. وقتی تحریم‌ها سنگین‌تر شد تصمیم گرفتیم بیشتر فیلم ایرانی بخریم، تا نشان دهیم از این طریق می‌شود به سینما کمک کرد. البته در قضیه تحریم‌ها بیشتر شرکت‌های پخش‌کننده هستند که به دردسر می‌افتند. مثلا وقتی فیلمی ایرانی از یک پخش‌کننده فرانسوی می‌خریم، او به زحمت می‌افتد. اگر شرکت پخش‌کننده ایرانی باشد پروسه خرید فیلم کمی پیچیده‌تر می‌شود ولی با وجود یک پخش‌کننده خارجی می‌شود راه حل‌هایی برای این مشکل پیدا کرد.

امیدوارم با دست پر به فرانسه برگردم

مسئول خرید و مشاور برنامه تلویزیون فرانسه در پاسخ به این پرسش که «چه آثار سینمایی در این سفر توجهتان را جلب کرد و به خرید آن علاقه‌مند شدید؟» گفت: در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم‌های بسیاری دیدم. با چند شرکت پخش‌کننده فیلم صحبت کردم که یکی از آنها در بخش فیلم مستند و دیگری در بخش انیمیشن و تجربی فعال است. همین‌طور چند فیلم کوتاه به من معرفی شد. بعضی فیلم‌ها را نیز تماشا کردم و در کنار آن با دو فیلمساز ایرانی دیدارهایی داشتم. فعلا برای دیدن بقیه فیلم‌ها هیجان دارم.

وی ادامه داد: یک انیمیشن کوتاه دیدم که در جشنواره انسی پذیرفته شده است، یک قرارداد هم با یک فیلمساز ایرانی بستم که از قبل با فیلم‌های ایشان آشنا بودم و پخش‌کننده هم فرانسوی بود و قطعا فیلم‌های بعدی اش را هم حمایت خواهیم کرد، چند فیلم دیگر هم هست که قصد خرید دارم. به‌هرحال امیدوارم با دست پر به فرانسه برگردم.

اورلی شنه در پایان این گفت‌وگو سفر خود به ایران را تجربه‌ای بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: امیدوارم مشکلات اقتصادی ایران حل شود و در سطح جهانی هم بتواند به رفع مسائل خود بپردازد. من ایران را به‌ دلیل مردمان مهربانش خیلی دوست دارم.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار