شیوع دیابت در منطقه کاشان بالاتر از میانگین کشوری است

کاشان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان اعلام کرد نرخ شیوع بیماری دیابت در شهرستان کاشان به رقم 70 درصد رسیده است در حالی که میانگین کشوری رقم 60 درصد است.

کد مطلب: ۹۰۸۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
شیوع دیابت در منطقه کاشان بالاتر از میانگین کشوری است

سید علیرضا مروجی در نشستی خبری به مناسب هفته سلامت اظهار کرد: شیوع عارضه اضافه وزن در استان اصفهان و کاشان 10 درصد بالاتر از نرخ شیوع این بیماری در کشور است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان تصریح کرد: 20 درصد از جمعیت افزون بر 460 هزار نفری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، حتی یک بار هم برای آزمایش‌های دوره‌ای به مرکزهای بهداشتی و درمانی مراجعه نکرده‌اند که بیشتر آنها از گروه‌های فرهیخته جامعه هستند.

وی با اشاره به شیوع بیماری سالک در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: سال گذشته 742 مورد بیماری سالک در منطقه گزارش شد که یک میلیارد ریال اعتبار استانی در سال جاری برای مبارزه با بیماری سالک در این منطقه اختصاص یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: علت های افزایش بیماری سالک، ساخت‌وسازهای غیر مجاز و تجاوز به حریم جوندگان در مناطق کویری است.

وی همچنین اعلام کرد طرح رهاسازی عقاب‌ها برای شکار طبیعی موش ها در نقاط کویری اجرا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: با هدف ترویج فرهنگ سلامت همگانی و آموزش شهروندان برای مبارزه با سالک برگزاری نشست های تخصصی با همکاری سازمانهایی مثل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری ها برنامه ریزی شده است.

مروجی گفت: علاوه بر سالک، بیماری شپش از دیگر مواردی است که گریبان‌گیر دانش آموزان دبستانی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل است.

هفته اول اردیبهشت بنام هفته سلامت نامگذاری شده و برنامه های امسال با شعار مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار