برگزاری اولین دوره المپیاد رویش در شهرستان خنج

خُنج (پانا) - اولین دوره بازیهای فکری المپیاد رویش درپنج رشته با حضور 410 نفر از دانش‌آموزان تمام مقاطع در شهرستان خُنج برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۸۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین دوره المپیاد رویش در شهرستان خنج

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان خنج درخصوص برگزاری مسابقات المپیاد رویش گفت : برگزاری مسابقات بازی های فکری، می‌تواند عامل خلاقیت ، کاهش استرس ، کم شدن امکان " گوشه گیری " در کودکان شود و مهارت‌افزایی و توانمندی آنان را افزایش می دهد و آن ها را برای کارهای گروهی در آینده وحس تعاون وهمکاری در آینده آماده می کند.

حسین میرشکاری در ادامه افزود: هدف از برگزاری این مسابقات در شهرستان اموزش مهارت‌هایی است که کودکان را به‌سوی یک زندگی شاد و دور از انزوا، سوق می‌دهند؛ مهارت‌هایی همچون "احترام به قانون"، "رعایت نوبت" و "سهیم شدن با دیگران". بازی‌های فکری، از ساده‌ترین مهارت‌های شناختی، همچون اعداد و الگوهای ساده تا پیچیده‌ترین محاسبات و تخمین‌ها را به کودکان می‌آموزند و با توجه به تنوّع بسیار زیادِ بازی‌های فکری، هزاران راه مختلف وجود دارد که "مغز" خود را تمرین بدهند.

میرشکاری اظهار کرد: امسال سازمان دانش آموزی با ابتکاری که در زمینه برگزاری مسابقات بازی های فکری در بین دانش‌آموزان داشته توانسته است تا شور و نشاط خاصی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کند و با دورکردن آنان از فضای مجازی زمینه بروز خلاقیت و تفکر را در بین آنان ایجاد نماید

وی تصریح کرد: شاهد این مدعا نیز استقبال پرشور دانش‌آموزان از حضور در این دوره از مسابقات است که از سراسر شهرستان بیش از 1500 دانش اموز درمرحله اموزشگاه و 410 نفر از دانش اموزان در مرحله شهرستان با هم به رقابت پرداخته و برگزیدگان آنها به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی افزود :نکته قابل توجه این المپیاد حضور دانش اموزان استثنایی بود که علیرغم انتظار حاضران بسیار موفق ظاهرشدند ورتبه دوم مسابقات جنگا را کسب کردند وسازمان نیز با مدال نمادین طلا و لوح و هدیه ازاین دانش‌آموزان تقدیرکرد.

درپایان رییس سازمان دانش‌آموزی شهرستان ازهمکاری مدیریت آموزش وپرورش شهرستان، رییس اداره ورزش و جوانان و مدیریت کانون پرورش فکری کودکان تشکر وقدردانی نمودند.

علت اینکه برگزاری این مسابقات به بعداز تعطیلات فروردین ماه افتاده است این است که سازمان دانش‌آموزی این شهرستان زمان لازم را برای معرفی بازیهای فکری به مدارس ، مربیان و والدین داشته باشد و آموزشهای لازم به دانش آموزان و مربیان جهت داوری را انجام دهد.

خبرنگار : سمیرا ابونجمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار