تجهیز نیروهای امدادی در لرستان به تلفن‌های ماهواره‌ای

تهران (پانا) - معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر جزئیات امدادرسانی این سازمان در مناطق سیل‌زده استان لرستان را تشریح کرد و گفت تیم‌های عملیاتی هلال احمر از هشت استان به مناطق آسیب‌دیده اعزام شده‌اند. این تیم‌ها به تلفن‌های ماهواره‌ای مجهز هستند تا با توجه به شرایط حاکم بر منطقه بتوانند وضعیت ارتباطی و اطلاعاتی خود را با مرکز استان و سازمان امداد و نجات حفظ کنند.

کد مطلب: ۹۰۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز نیروهای امدادی در لرستان به تلفن‌های ماهواره‌ای

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، شاهین فتحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان لرستان از چهارم تا پانزدهم فروردین ماه گفت: در استان لرستان در ۱۰ شهرستان شامل ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نوآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد تعداد ۱۹۵۲۶ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده و ۴۵۸ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

وی با اشاره به استقرار و فعالیت ۶ فروند بالگرد امدادی در منطقه، اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود افزود: تیم‌های عملیاتی فعال استان لرستان ۱۶۸ تیم در قالب ۷۵۸ نفر بوده‌اند که ۲۴۲۰ دستگاه چادر، ۷۸۵۰ تخته پتو، ۳۰۳ ست ظروف در منطقه توزیع کرده‌اند.

فتحی افزود: در این مناطق همچنین ۱۲۸۰ کیلوگرم نایلون، ۲۹۳۵۰ قرص نان، ۲۳۶ شعله والور، ۲۷۶۸۳ بطری آب معدنی، ۱۱۴۰۵ قوطی کنسروجات، ۴۶۵۱ بسته غذایی و ۱۱۵۵ تخته موکت توزیع شده است. همچنین به منظور تقویت انبارهای امدادی استان لرستان و تسریع در امر امدادرسانی به مناطق سیل زده استان بخصوص در شهرستان پلدختر و معمولان ۱۴۰۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۴۰۰۰ کنسرو لوبیاچیتی، ۵۸۰۰ بسته غذایی ماهانه، ۲۳۷۰۰ تخته پتو، ۲۴۴۷۵ چادر کامل امدادی، ۲۷۹۰ چادر مسافرتی، ۱۲۰۰ تخته موکت نیز توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در بخش امداد هوایی با توجه به عدم دسترسی زمینی تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب دیده، تعداد ۶ فروند بالگرد در استان مستقر شده و فرآیند انتقال محموله‌های عملیاتی و نیرو و تجهیزات را بر عهده گرفتند، تصریح کرد: همچنین در همین راستا با همکاری و پشتیبانی بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقال محموله‌های امدادی به منطقه بعد از بهبود شرایط جوی منطقه سرعت بیشتری گرفت که تعداد سورتی پرواز ۱۶۴، تعداد نیروی جابجا شده ۷۸۵ مسافر و تعداد محموله جا به جا شده ۹۶۰۰ مورد بوده است.

فتحی با اشاره به اینکه در بخش معمولان با انجام ۸ سورتی پرواز، اقلام امدادی مورد نیاز به ۱۰ روستای حادثه دیده ارسال شد، اظهار کرد: همچنین از طریق یک راه زمینی فرعی نیز که امروز به صورت موقت بازگشایی شد، ۵۰۰ بسته غذایی بین روستاهای در دسترس منطقه توزیع شد. همچنین ۳ محموله جمعیت هلال احمر با هماهنگی‌های صورت گرفته، بعد از بازگشایی فرودگاه خرم آباد از طریق هوایی و با هواپیما انتقال یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به وسعت منطقه عملیاتی و عدم راه دسترسی به آن مناطق با فراخوان ۴۰ تیم‌های عملیاتی از جمعیت هلال احمر استان‌های کردستان، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، قم، زنجان و چهارمحال و بختیاری روند ارزیابی و امدادرسانی به مناطق آسیب دیده مهیا شد، ادامه داد: این تیم‌ها مجهز به تلفن‌های ماهواره‌ای بوده تا با توجه به شرایط حاکم بر منطقه بتوانند وضعیت ارتباطی و اطلاعاتی خود را با مرکز استان و سازمان امداد و نجات حفظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار