در گفت‌وگو با پانا

فرزان عاشورزاده: در یک ماه و نیم گذشته تجربه‌ای به‌دست آوردم که با طلای المپیک بدست نمی‌آمد

پذیرش دعوت نشدن به تیم ملی سخت بود

تهران (پانا) – تکواندوکار المپیکی تیم ملی ایران پس از کسب مدال طلا در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، از عملکرد خودش ابراز رضایت کرد و از تلاش ویژه برای کسب سهمیه المپیک 2020 خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فرزان عاشورزاده: در یک ماه و نیم گذشته تجربه‌ای به‌دست آوردم که با طلای المپیک بدست نمی‌آمد

پس از اینکه در مسابقات قهرمانی آزاد کشوری شکست خورد، برای نخستین بار پشت درهای بسته قرار گرفت و از سوی سرمربی تیم ملی تکواندو، به اردوی تیم ملی دعوت نشد.

فرزان عاشورزاده که تا پیش از المپیک ریو توانسته بود با عملکرد خیره‌کننده خود در گرنداسلم‌ها عنوان سونامی تکواندو جهان را از سوی فدراسیون جهانی بدست آورد، پس از ناکامی در ریو فراز و فرود زیادی داشت و نتوانست به روزهای اوجش برگردد. شکست در مسابقات قهرمانی آزاد کشوری پازل ناکامی‌های سونامی سابق تکواندو جهان را کامل کرد و او را پس از چند سال پشت درهای تیم ملی گذاشت تا زنگ خطری جدی برای عاشورزاده به صدا در آید تا برای بازگشت تمام تلاشش را به کار گیرد. جام ریاست فدراسیون جهانی فرصت طلایی برای بازگشت او به عرصه مدال‌آوری بود، او پرقدرت‌تر از قبل روی شیاپ شانگ رفت و توانست با نمایشی مطلوب به مدال طلا برسد تا امیدها را برای آینده زنده کند.

فرزان عاشورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره کسب مدال طلا در رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو گفت: خدا را شکر توانستم در این مسابقات که امتیاز المپیکی و سهمیه آسیایی 2022 را داشت، به مدال طلا برسم. تمام تلاشم این بود که در این مسابقه برنده شوم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد. البته در وزن من (58 کیلوگرم) شرکت‌کننده‌های بیشتری حضور داشتند. سه تکواندوکار خارجی خوب هم بودند که کنار نمایندگان داخلی نفرات خوبی را تشکیل داده بودند. این مسابقات یک محک خوب برای من بود. با این قهرمانی یک قدم رو به جلو برداشتم و به نظر خودم عملکرد خوبی داشتم.

وی در مورد حریفانش در این مسابقه اظهار کرد: در این مسابقه حریف روس و اردنی‌ام خیلی خوب بودند. قبل از اعزام گفته بودم که مدال طلا را می‌خواهم. همان‌طور که گفتم در 58 کیلوگرم بازیکنان خوبی حضور داشتند که من با بیشترشان بازی کردم. در مجموع رقابت‌های خوبی داشتم و از خودم راضی هستم، امیدوارم با این شروع خوب در آینده اتفاقات خوبی برای من بیافتد.

ملی‌پوش تیم ملی تکواندو درباره کمتر شدن فشارهای روی او با کسب این مدال طلا گفت، گفت: طی چند وقت اخیر، روزهای سختی داشتم. من بعد از پنج سال برای نخستین بار به اردوی تیم ملی دعوت نشدم و پذیرش آن برای من سخت بود، اما همین باعث شد به خودم بیایم و در نهایت فشارها از روی من کم شد. اما از سوی دیگر نمی‌توانم بگویم این چالش خیلی من را اذیت کرد. من هم مثل هر فرد دیگری در شغل‌های مختلف چالشی داشتم و در آینده هم چالش خواهم داشت.

وی ادامه داد: دوست ندارم وارد جزییات شوم اما واقعا روزهای سختی را گذراندم. در یک ماه و نیم گذشته فهمیدم معنی واقعی ورزش چیست. اینکه ورزش فقط مسابقه دادن و مدال گرفتن نیست. من تجربه‌ای را کسب کردم که با طلای المپیک و جهان به دست نمی‌آمد. امیدوارم بتوانم در آینده عملکرد خوبی داشته باشم.

عاشورزاده در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند به اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان دعوت می‌شود یا خیر، اظهار کرد: باید دید کادر فنی هم نظرشان درباره من چیست. وظیفه من تمرین و تلاش کردن است. من در مسیر سختی قرار دارم و امیدوارم در دو سال باقی مانده تا المپیک وضعیت خوبی داشته باشم.

وی به میزبانی ایران در مسابقات جام فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: میزبانی تقریباً مانند رقابت‌های گرندپری بود، اما متاسفانه به خاطر پخش زنده و مراسم افتتاحیه کمی زمانبندی ما را اذیت کرد. از سوی دیگر ما انتظار استقبال بهتر و بیشتری داشتم. همین مسابقه جام ریاست فدراسیون جهانی که به میزبانی ترکیه برگزار شد و در شرکت کردم، در وزن من حدود70 الی 80 تکواندوکار بودند اما در کیش شاید 40 نفر می‌شدند. اگر بخواهم به صورت خلاصه بگویم سطح میزبانی بسیار بالا بود اما از نظر فنی بازیکنان سطح کیفی خوبی نداشت و مسابقات تک‌ستاره بود و بیشتر فشارها روی بازیکنان خودمان بود.

عاشورزاده در پایان گفت: خوشحالم که با کسب این مدال وضعیتم کمی بهتر شد، البته من همچنان باید تلاش کنم. تمام هدفم این است که در رقابت‌های جهانی در ترکیب تیم قرار بگیرم و تا رسیدن به المپیک هم وضع خوبی داشته باشم. هدف اصلی‌ام المپیک است و امیدوارم یک روز مدال این مسابقه را کسب کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار