مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور:

70 کیلومتر از مسیر خط آهن زاهدان- بم در منطقه ماسه‌گیر قرار دارد

زاهدان (پانا) - مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اعلام کرد کیلومتر از مسیر خط آهن زاهدان- بم در منطقه ماسه گیر قرار دارد که 20 کیلومتر آن در حد فاصل ایستگاه شوره گز تا رود شور بحرانی ترین نقطه در این مسیر است.

کد مطلب: ۸۷۴۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
70 کیلومتر از مسیر خط آهن زاهدان- بم در منطقه ماسه‌گیر قرار دارد

مجید ارجونی اظهارکرد: راه آهن ماهیانه 900 میلیون تا یک میلیارد تومان برای تعمیر و نگهداری 324 کیلومتر خطوط آهن در این محور هزینه می‌کند که با اوضاع موجود اقتصادی و اعتباری هزینه‌ای کمرشکن است.
وی ادامه داد: برای جمع‌آوری و دورسازی تپه‌های ایجاد شده از ماسه بادی در دو طرف ریل حداقل به 10 کامیون و 15 دستگاه لودر نیاز است تا ظرف مدت 15 روز این ماسه ها به نقاط دیگر منتقل شوند اما خودروهای در اختیار راه آهن برای این کار کافی نیست.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور با بیان اینکه از دیگر دستگاه های اجرایی در این زمینه طلب همکاری شده است، گفت: متاسفانه ارگان‌هایی که می‌توانستند این خودروها را در اختیار راه آهن قرار دهند همکاری لازم را نداشتند به همین دلیل با امکانات موجود فقط می‌توانیم این مشکل را به صورت روزانه حل کنیم و از آنجا که ماسه های بادی در دو طرف ریل جمع شده است هر روز انرژی و منابع ما صرف مشکلات روزانه می شود.
ارجونی ادامه داد: کاهش سرعت قطار، احتمال خروج قطار از ریل و وقوع حوادث ناگوار، سرگردانی مسافران، نبود خدمات رفاهی برای مسافران گرفتار در حادثه شن های روان (شوره گز) و هزینه‌های هنگفت ماهانه برای جمع آوری و انتقال ماسه بادی از عواقب ناخوشایند حرکت شن‌های روان در مسیر ریل راه آهن در محدوده شوره گز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار