در بیستمین مانور زلزله و ایمنی مدارس سیستان و بلوچستان؛

نخعی: آمادگی عوامل مدرسه و دانش آموزان برای شرایط بحرانی ضروری است

زاهدان (پانا) - بیستمین مانور بزرگ زلزله و ایمنی دانش آموزان صبح امروز چهارشنبه 97/9/7همزمان با سراسر کشور در ۶ هزار و ۶۰۰ مدرسه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نخعی: آمادگی عوامل مدرسه و دانش آموزان برای شرایط بحرانی ضروری است

علیرضا نخعی در حاشیه این مراسم محوری که در مدرسه شاهد فضیلت ناحیه ۲ زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با برگزاری اینچنین مانورهایی می تواند نقش بسیار مهمی در کم کردن خسارت های هنگام زلزله داشته باشد زیرا دانش آموزان می توانند این آموزش ها را به خانواده های خود منتقل کنند.

وی افزود: این مانور می تواند با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان در مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله بسیار با اهمیت باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به آموزش‌هایی که به دانش آموزان داده شده است، این مانور (پناه‌گیری، خروج از محل، برپایی چادر، انتقال مصدومین و ..) به نحو احسن انجام شد.

نخعی با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی معلمان و دانش آموزان در مواقع بحران عنوان داشت: با توجه به زلزله خیز بودن کشور عزیزمان ایران، آمادگی عوامل مدرسه و دانش آموزان در شرایط بحرانی ضروری است.

وی گفت: این گونه مانورهای آموزشی در مدارس موجب آمادگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های امداد رسان نیز در مقابل با حوادث احتمالی می‌شود و دانش آموزان نیز نکات ایمنی مورد نیاز را برای نجات جان خود و دیگران فرا خواهند گرفت.

شایان ذکر است: در این مانور که به صورت نمادین و با شرکت نیروهای امدادی برگزار شد، دانش آموزان با روش های امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری صحیح و چگونگی مقابله با کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار