مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان:

دانش آموز باوری با واگذاری مسئولیت ها به دانش آموزان محقق می شود

زاهدان(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان در مراسم محوری انتخابات شورای دانش آموزی گفت: مدرسه محوری و دانش آموز باوری زمانی محقق خواهد شد که دانش آموزان عهده دار مسئولیت های درون مدرسه ای شوند.

کد مطلب: ۸۶۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز باوری با واگذاری مسئولیت ها به دانش آموزان محقق می شود

داود صیاد در مراسم محوری انتخابات شورای دانش آموزی سیستان وبلوچستان که در مدرسه نمونه ولی عصر ناحیه یک زاهدان برگزار شد اظهار کرد: شاخص اصلی توسعه در جوامع توسعه یافته، توسعه توانمندی ها و مهارت های اجتماعی و سرمایه ی ارزشمندی به نام نیروی انسانی است.

وی افزود: دانش آموز باوری و مدرسه محوری که در اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، زمانی محقق خواهد شد که مسئولیت ها در مدارس به دانش آموزان واگذار شود.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ماده 18 آیین نامه اجرایی مدارس به صراحت از شورای دانش آموزی حمایت می کند خاطر نشان کرد: تغییر ساختار شورای دانش آموزی از نهادی تشریفاتی به نهادی موثر و کار آمد مستلزم مطالبه گری همراه با مطالعه خود دانش آموزان است.

صیاد با اشاره به اینکه عصاره شورای دانش آموزی مدارس در سطح استان در رویدادی مهم به مجلس دانش آموزی ختم می شود تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به سبب اهتمام و ظرفیت عظیمی که دانش آموزان آن دارد در هشتمین دوره مجلس دانش آموزی در بین همه ی استان های کشور رتبه ی سوم را کسب کرده است.

وی گفت: آیین افتتاحیه ی نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور نیز با نطق دانش آموزان سیستان و بلوچستان آغاز شد که خود موید توانمندی های بالقوه ای است که در دانش آموزان این استان وجود دارد.

صیاد فرآیند انتخابات شورای دانش آموزی را تمرین عملی توجه به دیگران و دگر خواهی توصیف کرد و بیان کرد: اگر میخواهیم شایسته گزینی و شایسته سالاری را در جامعه رواج دهیم بایستی فرهنگ این موضوع مهم از مدارس آغاز شود.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: در بند یک فصل سوم سند تحول بنیادین یعنی همان مدرسه در افق چشم انداز 1404 صفاتی از قبیل مسئولیت پذیری، نظم، کرامت نفس، خود باوری، امانت داری، وقت شناسی، کارآمدی، قانون گرایی و.. را برای دانش آموزانی که دوره تحصیلات عمومی را به پایان می رسانند تعریف کرده است.

وی نیل به دستیابی به اهداف این سند مهم را همکاری همه ارکان مدرسه در حوزه ی تربیت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار