در گفت‌وگو با پانا

روایت سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران از قهرمانی آسیا تا تأثیر منفی سیاست کولاکوویچ بر عملکرد جوانان

تهران (پانا) – سرمربی تیم والیبال جوانان ایران معتقد است سرعت دادن به حضور نوجوانان و جوانان در تیم ملی والیبال بزرگسالان باعث می‌شود تیم‌های ملی پایه آسیب ببینند.

کد مطلب: ۸۴۱۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران از قهرمانی  آسیا تا تأثیر منفی سیاست کولاکوویچ بر عملکرد جوانان

بهروز عطایی درباره قهرمانی جوانان ایران در مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی بحرین گفت: رقابت‌های والیبال جوانان آسیا به این دلیل که حکم انتخابی رقابت‌های جهانی را دارد، اهمیت زیادی برای همه تیم‌ها داشت و همه با تمام توانشان در این مسابقات حاضر شده بودند اما وضع تیم ما با سایر رقبا متفاوت بود و در نهایت هم با قاطعیت قهرمان شدیم و در طول مسابقات تنها یک ست به حریف دادیم. خوشبختانه تیم‌مان آن‌قدر خوب و مقتدر بود که همه از واگذار کردن یک ست به تایلند تعجب کرده بودند و از دلیل آن می‌پرسیدند.

عطایی درباره سطح بازی تیم‌ها در مقایسه با دوره‌های گذشته گفت: به نظرم خیلی شبیه به دوره گذشته بود. ما در دوره گذشته هم در مرحله مقدماتی همه حریفان را 3 بر صفر شکست دادیم، در نیمه‌نهایی هم 3 بر یک پیروز شدیم و به فینال رسیدیم. تنها تفاوت این دوره با دوره گذشته در فینال بود. فینالی که دوره گذشته مقابل چین 3 بر 2 واگذار کردیم و در این دوره 3 بر صفر کره جنوبی را بردیم و قهرمان شدیم. سطح تیم‌ها و حریفان‌مان هم خیلی نزدیک به هم بود و رقابت نزدیکی وجود داشت.

وی به برنامه‌های پیش روی تیم ملی والیبال جوانان اشاره کرد و گفت: ما جزو تیم‌هایی بودیم که هرچه خواستیم فدراسیون در اختیارمان قرار داد و هیچ کم و کاستی نداشتیم و در نهایت هم بهترین نتیجه را گرفتیم. هدف اول ما صعود به رقابت‌های جهانی بود و همگی روی آن متمرکز بودیم. بعد از رسیدن به فینال بود که هم و غم‌مان را برای قهرمانی جمع کردیم و موفق شدیم. حالا هم از این به بعد به رقابت‌های جهانی فکر می‌کنیم و فعلاً تنها هدفمان سکوی این رقابت‌هاست. وقتی مدالمان در مسابقات جهانی قطعی شد آن وقت است که به قهرمانی در این رقابت فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان درباره احتمال تغییر در ترکیب این تیم برای حضور در مسابقات جهانی گفت: همه این بازیکنان در جهانی هم می‌توانند بازی کنند. با این حال در این رده سنی ممکن است برخی رشد بسیار سریعی داشته باشند و برخی هم رشدشان متوقف شود. به همین دلیل احتمال تغییرات جزئی وجود دارد اما بدنه اصلی تیم همین‌ بازیکنان هستند.

وی در پاسخ به اینکه « قبل از آغاز این رقابت‌ها از حضور بازیکنان در رده نوجوانان و جوانان اظهار نگرانی کرده بودید و آیا با این قهرمانی باز هم نگران این موضوع هستید یا خیر؟» عنوان کرد: به نظرم این موضوع خیلی مهم و قابل بحث است و نباید از آن غافل شد. من همچنان معتقدم که حضور این بازیکنان کم‌تجربه، چه جوان و چه نوجوان در تیم بزرگسالان نباید این‌قدر سرعت داشته باشد. آنها باید گام‌به‌گام به تیم اضافه شوند و یک به یک مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال یک بازیکن استثنا است و آمادگی خوبی دارد، آن وقت سرمربی تیم بزرگسالان او را دعوت می‌کند و از او استفاده می‌کند اما اینکه چند بازیکن در این رده به تیم ملی دعوت شوند به نظرم کار درستی نیست.

عطایی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که بازیکنی که در رده نوجوانان و جوانان است، خیلی زود به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا می‌کند، در فضای آن تیم قرار می‌گیرد و از فضای تیم جوانان دور می‌شود. به عنوان مثال الآن امیرحسین توخته بازیکنی است که به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کرده و حالا که در کنار تیم جوانان است تحت تأثیر فضای بزرگسالان قرار گرفته است و پاسور تیم جوانان را قبول ندارد و فقط به پاس‌های سعید معروف فکر می‌‌کند. این موضوع‌‎ها باعث ضربه زدن به تیم جوانان می‌شود و به همین دلیل بود که من مخالف حضور جمعی این بازیکنان در رده بزرگسالان بودم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار