آغاز طرح استقرار کتابخانه های سیار در مدارس عشایری فارس

شیراز (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش عشایری فارس گفت: با ورود کتاب و نشر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان عشایری، آسیب های اجتماعی در آنها بسیار کمرنگ میشود.

کد مطلب: ۸۲۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح استقرار کتابخانه های سیار در مدارس عشایری فارس

علی عسکرنجفی گفت: ما به دنبال انتقال کاروان فناوری سیار در قالب های کتابخانه ، سمعی بصری ، آزمایشگاه و آموزش کامپیوتر به تمام مدارس عشایری هستیم .

رییس اداره آموزش و پرورش عشایری فارس افزود: باور ما این است که با ورود کتاب و نشر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان عشایری، آسیب های اجتماعی در آنها بسیار کمرنگ میشود و با توجه به مشکلات جوامع عشایری ،راه اندازی کتابخانه های سیار برای استفاده دانش آموزان و اولیای آنها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

مدیر کل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز گفت : من بسیار خرسندم که طرح استقرار کتابخانه های سیار در آموزش و پرورش عشایر فارس با جدیت دنبال میشود .

زهرا افتخاری افزود: اخلاق مداری ، صداقت و مسئولیت پذیری از مهمترین خصایص جوامع عشایری است .

وی در ادامه قول مساعد برای تامین کتاب و بازیهای فکری مختص کودکان و نوجوانان و اجرای طرح های فرهنگی در مدارس عشایری داد .

محیط ، یکی ازکارشناس اداره کل امور کتابخانه های استان فارس نیز گفت : ما در زمینه راه اندازی کتابخانه های سیار ، اختصاص کتابدار و اهدای کتاب به مدارس عشایری تمام توان خود را به کار می بندیم .

خوش اقبال به عنوان کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت : جامعه نیازمند هدفمند کردن نگاهی است که بتواند فعالیت های فرهنگی را در جامعه و خصوصا جوامع عشایری بسط دهد و ما امیدوارم که عشایر عزیز بتوانند به نشاط عمومی زمان استاد بهمن بیگی بازگردند .

زارع ،کارشناس اداره کل امور عشایر فارس نیز افزود : ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به عشایر از جمله طرح های مصوب است خوشبختانه امور فرهنگی و مذهبی مدتی است که با جدیت در جوامع عشایری انجام میشود .

راه اندازی کتابخانه در مدارس ابتدایی ثابت ،تجهیز کتابخانه های مدارس شبانه روزی عشایر، عضویت دانش آموزان عشایری در طرح جام باشگاه های کتابخوانی اداره ارشاد ، اعزام کتاب رسان سیار ،از مهمترین برنامه هایی بود که در این جلسه در مورد آنها تصمیم گیری شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار