معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش: کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان از اولویت های آموزش و پرروش است

شیراز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از اجرای موفق طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) در آموزش وپرورش فارس خبر داد و گفت: این طرح به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی میان دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۲۲۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش: کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان از اولویت های آموزش و پرروش است

احمد علی قهرمانی، در کار گروه ارزیابی و نظارت بر اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با حضور ارزیابان استانی این طرح برگزار شد، گفت: طرح نماد، کاهش آسیب های اجتماعی میان دانش آموزان را دنبال می کند .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر، با استفاده از رویکرد پیشگیری رشد مدارس است .

قهرمانی گفت: در اجرای طرح نماد دستگاه‌های مختلفی از جمله؛ استانداری ، دادگستری ، سازمان برنامه و بودجه ، علوم پزشکی ، بهزیستی ، نیروی انتظامی ، کمیته امداد ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر به محوریت آموزش و پرورش مشارکت دارند.

وی افزود: این طرح در راستای اجرایی نمودن سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان انجام می شود که در آن دستگاه های مرتبط، در زمینه غربالگری، آموزش وحمایت روانی و اجتماعی از دانش‌آموزان در معرض خطر، وظایفی بر عهده دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس یادآور شد: با توجه به شرایط امروز جامعه، یکی از کارهای اساسی آموزش و پرورش، کاهش آسیب های اجتماعی است و لازم است با این موضوع به شکل درست روبه‌ رو شویم تا تهدیدهای این حوزه را به فرصت تبدیل کنیم .

قهرمانی گفت: امید است با همکاری دستگاه های عضو سند ائتلاف نماد ، آموزگاران ، دبیران و کارکنان مدارس مجری طرح ، شاهد اجرای مطلوب طرح نماد در استان باشیم .

وی تصریح کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) در 12 مدرسه در دوره های ابتدایی و متوسطه در ناحیه 3 شیراز و شهرستان استهبان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار