برگزاری چهارمین همایش دوسالانه ملی«پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران»

تهران (پانا) - چهارمین همایش دوسالانه ملی«پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران» با محور ویژه «نابرابری و عدالت اجتماعی» برگزار می‌‌شود.

کد مطلب: ۶۹۵۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد

شیرین احمدنیا در نشست خبری چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران با بیان اینکه این همایش در روزهای 6 و 7 دی ماه سال جاری در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود، گفت: چهارمین همایش دوسالانه ملی«پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران» با محور ویژه «نابرابری و عدالت اجتماعی» برگزار می‌‌شود.
دبیر علمی همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران افزود: این همایش فرصتی برای کارشناسان و علاقمندان علوم اجتماعی که دستاوردهای آن برای توسعه و ترویج دانش، بهبود سیاست‌گذاری‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و تسهیل همکاری‌های بین نهادی اثرگذار است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران با اشاره به محورهای چهارمین دوره از همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران گفت:‌ محورهای عمومی همایش شامل معرفی دستاوردهای پژوهش اجتماعی و فرهنگی در قلمرو تخصصی جامعه شناسی از جمله جامعه شناسی دین، خانواده، تاریخ، زنان، هنر، اخلاق، ‌سلامت، ‌سیاست اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی و همچنین در قلمروهای بین رشته‌ای از جمله مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ‌علوم سیاسی، جمعیت شناسی، مددکاری ،‌رفاه اجتماعی، و روانشناسی اجتماعی خواهد بود.

شیرین احمدنیا با بیان اینکه همایش پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران از سال 89 آغاز به کار کرده است خاطرنشان کرد: نگاه کلی همایش به‌تمامی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه علوم اجتماعی و جامعه شناسی است. در سال جاری محور ویژه‌ای برای برگزاری همایش در نظر گرفته شده که محوریت آن نابرابری اجتماعی خواهد بود. در واقع در این دوره از همایش انواع نابرابری‌ها و عدالت اجتماعی مطرح می‌شود.

احمدنیا با اشاره به همکاری 40 نهاد علمی پژوهشی اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد در تشکیل شورای علمی این همایش گفت: در جریان داوری مقالاتی که به دبیرخانه همایش ارسال شده است از نمایندگان این نهادهای علمی و پژوهشی بهره‌مند شده‌ایم.

وی با اشاره به مقاله‌هایی که به دبیرخانه همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران ارسال شده است گفت: در مجموع 306 چکیده مقاله(194 چکیده مقاله عمومی و 112 چکیده مقاله ویژه) مورد داوری قرار گرفته که از این تعداد 100 چکیده مقاله در محور ویژه با موضوع نابرابری اجتماعی در جریان برگزاری همایش ارائه می‌شود علاوه بر این 25 چکیده ، مقاله در قالب سخنرانی، 40 چکیده مقاله در قالب پوستر در فرایند برگزاری این همایش ارائه می‌شود.

وی افزود: پنل هایی که در جریان برگزاری این همایش دو روزه برگزار می‌شود در دو محور عمومی و ویژه دسته بندی شده‌اند و طی این دو روز با حضور کارشناسان ارائه می‌شود. علاوه بر این پنل ویژه زلزله و سیاست‌های مربوط به مدیریت بحران نیز برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش تأکید کرد: در جریان برگزاری این همایش ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در باره نابرابری عدالت در سلامت و احمد میدری معاون وزیر رفاه در زمینه رفاه و عدالت اجتماعی سخنرانی می‌کنند.همچنین دکتر محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر پنل ها و سخنرانی‌های تخصصی در همایش کارگاه‌هایی با موضوع جامعه شناسی در این همایش برگزار می‌شود همچنین نمایشگاه و مسابقه عکس نیز در کنار این همایش برپا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار