برای نخستین بار طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد سبلان استان اردبیل اجرا می شود

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت : برای نخستین بار در این استان، طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد سبلان اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۸۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، اكبر نیكزاددر بازدید از سد سبلان مشکین شهر و روند اجرایی شبكه پایاب این سد گفت: با هماهنگی های انجام شده ، به زودی طرح پرورش ماهی در قفس برای اولین بار در استان اردبیل در دریاچه سد سبلان عملیاتی می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح میزان تولید آبزیان در استان اردبیل افزایش قابل توجهی یافته و زمینه اشتغال پایدار برای اهالی فراهم می شود.

نیکزاد در زمینه شبكه پایاب سد سبلان نیز گفت: تاكنون شبكه اصلی این طرح با اعتباری بالغ بر 670 میلیارد ریال اجرا شده و اهالی با استفاده از موتور پمپ اقدام به برداشت آب مورد نیاز باغات و مزارع از كانال اصلی می كنند.

استاندار اظهار امیدواری كرد تا پایان خرداد امسال و با تكمیل شبكه های فرعی حدود سه هزار و 200 هكتار از مزارع و باغات منطقه به صورت مكانیزه زیرپوشش این شبكه قرار بگیرد.

گفتنی است سد سبلان با گنجایش تقریبی 115 میلیون متر مكعب بر روی رودخانه قره سو احداث شده و حدود 15

هزار هكتار از اراضی و باغات شهرستان مشگین شهر را پوشش خواهد داد.

وی هم چنین در جریان بازدید از آب های گرم معدنی شهرستان مشگین شهر گفت: : از آن جایی که نرخ آب های معدنی استان اردبیل در مقایسه باسایر مناطق كشور پایین است و این امر موجب ضرر و زیانمستاجران و مالكان آب های گرم معدنی و کاهش خدمات رفاهیمی شود لذا افزایش بهای استفاده از آب های گرم معدنی استان در كارگروه مربوط تصویب شده و هدف از آن ارائه خدمات مطلوب به اهالی و گردشگران می باشد.

نیکزاد اظهار كرد: نرخ جدید ، مخصوص نیمه اول سال بوده و از ابتدای مهر، قیمت ها دوباره برمبنای سال 91 خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: با این افزایش ، سطح خدمات ارائه شده بهبود یافته و كنترل و نظارت به آب های معدنی نیز تشدید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار