مطالعه‌ يكي‌ از بهترين‌ راههاي‌ غني‌ سازي‌ و بهره‌وري‌ از اوقات‌ فراغت

مهمترین عامل در ایجاد رغبت دانش آموزان برای کتابخوانی ،برانگیختن انگیزه آنها می باشد که کاری بسیار دشوار و سنگین است. انگیزه باعث می‌شود تلاش و انرژی دانش آموز افزایش یابد. انگیزه است که تعیین می‌کند دانش آموز حتی سخت‌ترین تکالیف مدرسه‌اش را با علاقه و اشتیاق انجام می‌دهد یا مدام از زیر کارها شانه خالی کند.

کد مطلب: ۶۸۴۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از نطنز مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی با موضوع نذر کتاب به یاد شهید حججی در مدارس شهر نطنز و به صورت نمادین با حضور مسولین شهرستان در دبیرستان دخترانه فاطمیه برگزار گردید.

مشربی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت فرا رسیدن 28 صفر رحلت جانسوز پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسین (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت : مطالعه‌ يكي‌ از بهترين‌ راه‌هاي‌ غني‌ سازي‌ و بهره‌وري‌ از اوقات‌ فراغت‌ است و استفاده‌ مطلوب‌ و شايسته‌ از اين‌اوقات‌ تأمين‌ كننده‌ سلامت‌ روان‌ و رشد و تعالي‌ شخصيت‌ انسان‌ عنوان کرد و بي‌برنامه‌گي‌ و بي‌توجّهي‌ به‌ اين‌ مهم‌ّ زمينه‌سازبسياري‌ از انحرافات‌ و كجرويهاي‌ اجتماعي‌ است‌.

وی گفت : مهمترین عامل در ایجاد رغبت دانش آموزان برای کتابخوانی ،برانگیختن انگیزه آنها می باشد که کاری بسیار دشوار و سنگین است.

انگیزه باعث می‌شود تلاش و انرژی دانش آموز افزایش یابد. انگیزه است که تعیین می‌کند دانش آموز حتی سخت‌ترین تکالیف مدرسه‌اش را با علاقه و اشتیاق انجام می‌دهد یا مدام از زیر کارها شانه خالی کند.

وی در ادامه گفت: مدرسه مکان مناسبی برای آشنایی با کتاب و تقویت روحیه کتابخوانی است. کتابخانه باید به بخشی از نظام آموزشی ما تبدیل شود و آن هم نه به منزله امری فرعی، تفننی و سرگرمی، بلکه به منزله امری مهم و ضروری باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت : همچنین باید بدانیم کتاب و کتابخوانی برای پرکردن اوقات فراغت نیست، بلکه این امر باید پایه و اساس هر برنامه‌ریزی اصولی و آموزشی مورد بررسی قرار گیرد. محیط مدرسه، کلاس درس و چگونگی نگرش معلمان نسبت به کتاب و کتابخوانی در ایجاد آمادگی ذهنی و انگیزه‌های مطالعه دانش‌آموزان بسیار موثر است؛ زیرا آنها سرمایه‌های عظیم جامعه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار