با موضوع صنایع هوایی؛

مرکز رشد فناوری دانش بنیان «خلاقیت برتر» افتتاح شد

مرکز رشد فناوری دانش بنیان خلاقیت برتر که در زمینه توسعه فناوری های صنایع هوایی و هوانوردی است، افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۶۴۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ مرکز رشد فناوری دانش بنیان خلاقیت برتر در حضور علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی زرافشان معاون آموزش متوسطه افتتاح شد.

علی وطنی در این مراسم با بیان اینکه حوزه هوا و هوانوردی نیاز به هم افزایی دارد، اظهار داشت: حمل مسافر، جابجایی مسافر، کنترل ترافیک، کنترل حوادثی مانند آتش سوزی، امدادرسانی، گردشگری و ... در حیطه صنایع هوایی و هوانوردی به شمار می رود.

به گفته وی از این رو لازم است که محققان بتوانند نیازهای این حوزه را برطرف کنند که راه اندازی این مرکز رشد می تواند تحقق این امر را تسریع بخشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار تا یک هزارو پانصد شرکت در زمینه IT و ICT هستند.

در ادامه علی زرافشان با بیان اینکه در کشور موضوع پژوهش از دوره ابتدایی مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه توسعه علمی و تمدن سازی خیز خوبی داشته ایم.

وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش مبتنی بر کندوکاو و پژوهش است، عنوان کرد: در طول ۴ سال دولت یازدهم۳۴۰ پژوهش سرا راه اندازی شدند. این سرعت بالایی است زیرا در ۱۱ سال قبل از این دوره تنها ۳۰۰ پژوهش سرا به مرحله راه اندازی رسیدند.

معاون آموزش متوسطه تاکید داشت: ۶۸ پژوهش سرا از کل پژوهش سراهایی که تاکنون راه اندازی شده اند مجهز به تجهیزات نانویی هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جشنواره پرواز ملی شده و این رویداد مربوط به تفاهم نامه ای است که با یک شرکت هواپیمایی داشته ایم.

به گفته وی همچنین تفاهم نامه ای با این هواپیمایی منعقد کرده ایم تا بتوانیم در هر استان یک آزمایشگاه شبیه ساز پرواز داشته باشیم؛ اولین آزمایشگاه شبیه ساز پرواز برای دانش آموزان در اصفهان مستقر شد که ما در بخش های دیگر این کار را دنبال می کنیم.

منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار