روابط عمومی مدیریت جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز خبرداد :

بهره برداري از يك واحد صنعتي گلخانه سبزي و صيفي در بخش پشتكوه نی ریز

داريوش طهماسبي مدير جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز در مراسم افتتاح گلخانه ای در بخش پشتکوه گفت : شرايط احداث و توسعه ي گلخانه ها در شهرستان ني ريز فراهم شده و اين روند با توجه به نياز منطقه و شرايط كمبود منابع آبي ، ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۶۰۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا فارس ؛ به نقل از روابط عمومی مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز ، همزمان با آخرين روز از هفته دولت و با حضور فرماندار ، بخشدار پشتكوه ، مدير جهاد كشاورزي و جمعي از مسوولان ادارت شهرستان ني ريز ، از يك واحد گلخانه سبزي و صيفي 5000 متر مربعي در روستاي معدن بخش پشتكوه بهره برداري شد.
محمد رضا امیری فرماندار ني ريز در آيين بهره برداري از اين واحد صنعتي گفت: در شرايط خاص بحران كم آبي در منااطق مختلف شهرستان، راهي جز حركت به سمت احداث و توسعه گلخانه ها و اجراي طرح هاي آبياري نوين نداريم و گام هاي موثري در اين زمينه برداشته شده است .
اميري افزود: با توجه به شرايط موجود، دولت هيچ محدوديتي در اعطاي تسهيلات براي ايجاد و احداث گلخانه ها و اجراي طرح هاي آبياري نوين ندارد و بايد از سرمايه گذاري و امكانات و منابع موجود حمايت كرد و در بحث صنعت و بازار توليد كه نگراني ايجاد كرده بود برنامه ريزي شود.
فرماندار ني ريز ادامه داد: گلخانه ها نبايد صرفا بر توليد محصولات صيفي تمركز كنند و بايد شرايطي ايجاد شود كه در فصول مختلف سال بتوانند محصولات ديگر هم توليد نمايند .
داريوش طهماسبي مدير جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز در اين مراسم هم با ارائه گزارشي گفت: احداث اين گلخانه 5000 متر مربعي در زميني به مساحت 7500 متر مربع با اعتبار 3800 ميليون ريال تسهيلات بانكي و 900 ميليون ريال سرمايه ي متقاضي ، از نيمه سال 93 آغاز و در تيرماه 96 به پايان رسيد كه زمينه اشتغال 4 نفر به طور مستقيم و 6 نفر بطور غير مستقيم فراهم شده و سالانه 400 تن محصول خيار سبز توليد مي شود.
وي گفت: خوشبختانه با پيگيري هاي انجام شده و مساعدت مسئولان ذيربط ، شرايط احداث و توسعه ي گلخانه ها در شهرستان ني ريز فراهم شده و تاكنون اقدامات موثري صورت گرفته و اين روند با توجه به نياز منطقه و شرايط كمبود منابع آبي ، ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار