برای رشد و پیشرفت باید برای تربیت فرزندانمان برنامه ریزی کنیم

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: اگر بخواهیم به بالندگی، رشد و پیشرفت برسیم ابتدا باید برای آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم برنامه ریزی کنیم که با همکاری و همراهی همه نهادها ممکن می شود.

کد مطلب: ۶۵۸۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا در کاشان محمود خدمتی در شورای آموزش و پرورش بخش برزک اظهار کرد:هرسرمایه ای در این جهان، فنا پذیر است به جز سرمایه انسانی که بر پایه آموزش و تربیت شکل می گیرد که زوال ناپذیر نیست .

به گفته وی، فضای آموزشی در بخش برزک، شرایط مناسبی ندارد و دانش آموزان در مدارسی درس می خوانند که دارای قدمت زیادی بوده و نا امن هستند و این در حالی است که دانشگاه پیام نور از تحویل مدرسه محدثه امتناع می کند.

وی تصریح کرد: قرار بود مدرسه محدثه فقط پنج سال در اختیار دانشگاه پیام نور باشد در حالی که چند سال از آخرین مهلت آن گذشته است .

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: از شاخص های مهم شهیدان رجایی و با هنر، سه مولفه "برای مردم بودن"،" به خاطر مردم بودن" و "در مسیر رضایت حق خدمت کردن" بود و ما باید با بهره گیری از این فرصت هایی که در اختیار ماست با تأسی از این بزرگواران از هیچ کوششی برای مردم دریغ نکنیم .

خدمتی با ارائه آمار قبولی دانش آموزان بخش برزک تاکید کرد: طی سالهای گذشته روند آموزش در این بخش روبه رشد بوده اما در سایه همدلی و همکاری همه ظرفیت های دولتی و مردمی باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی های هدفمند شاهد رشد تحصیلی بیشتر باشیم.

امام جمعه برزک گفت: برای رسیدن به سطح قابل قبول از رشد آموزشی و فرهنگی، همکاری های همه جانبه نهاد ها و اداره های هر منطقه یک ضرورت است .

حجت‌الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد، اظهار کرد: علم برای تربیت است و همه انسانها که برای کسب علم تلاش می کنند در واقع برای تربیت شدن است و اگر همه نهاد هارا یک جا جمع کنیم هیچگاه اهمیت آنها به اندازه آموزش وپرورش نمی شود هرچند که تمام تلاش ها در کشور بر موضوع اقتصاد متمرکز است.

به گفته وی، انسان های بزرگ قبل از رسیدن به این درجات، معلم بوده اند. و باید تلاش شود تا به همه مدارس به طور یکسان توجه شود و این مستلزم ارتباط بیشتر ادارات ونهاد های درگیر با آموزش است تا با اشراف بر خواسته های مردم منطقه بتوان خدمات بیشتر و مؤثری ارایه کرد.

وی افزود: از مهم ترین رویکرد هایی که در آموزش مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری هست انقلابی بودن وانقلابی تربیت کردن است که باید در آموزش وپرورش مورد توجه قرار گیرد.

صباغیان رییس شورای اسلامی شهر برزک گفت: فضای فیزیکی آموزش و پرورش در بخش برزک دچار معضلات فراوانی است به طوری که دانش آموزان در مدارسی مثل علاقه مند و لاجوردی با قدمت بیش از 55 سال مشغول به تحصیل هستند.

غلامرضا صباغیان برزکی اظهار کرد: روستاهای بخش برزک از محروم ترین روستا های شهرستان کاشان هستندکه با تحمل مشقت و سختی برای تحصیل به شهر برزک مراجعه می کنند ولی در مدارس تحصیل می کنند که قدمت ساختمان آنها به شصت سال هم می رسد.

رییس شورای اسلامی برزک افزود: بی توجهی به مناطق روستایی موجب دلسردی در مردم می شود و در نتیجه منجر به تشدید مهاجرت به کاشان می شود.

شورای آموزش وپرورش بخش برزک که با حضور مسوولان این بخش و دهیاران و معاونین آموزش و پرورش در بخشداری برزک تشکیل شده بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار