رئیس کارگروه ترویج ستاد نانو در گفت و گو با پانا:

ایران 30 آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو در چین راه اندازی می کند

رئیس کارگروه ترویج ستاد نانو گفت: دو آزمایشگاه در گوانجو و سوژوی چین راه اندازی شده و قرار است 30 آزمایشگاه دیگر در این کشور با تجهیزات ایرانی راه اندازی شود.

کد مطلب: ۶۵۸۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

عماد احمدوند در گفت و گو با پانا، درخصوص فعالیت های بین المللی این ستاد در حوزه دانش آموزی گفت: دو دبیرستان در کشور چین، یکی در شهر سوژو و دیگری در گوانجو، با تجهیزات نانوی ساخت ایران تجهیز و راه اندازی شدند.

وی افزود: در این دو آزمایشگاه دوره های آموزشی فناوری نانو برای دانش آموزان و معلمان برگزار می شود.

رئیس کارگروه ترویج ستاد نانو در ادامه به امضای قراردادی با کشور چین برای 105 تجهیز نانوفناوری اشاره کرد و گفت: امیدواریم 30 آزمایشگاه دیگر در این کشور راه اندازی شود.

وی گفت: قرار است یک مرکز علمی با تجهیزات ایرانی در کشور عمان راه اندازی شود. همچنین کشورهای ترکیه و ارمنستان هم در آستانه همکاری قرار دارند.

احمدوند در بخش دیگری از سخنان خود به تجهیز آزمایشگاه های نانو برای دانش آموزان ایرانی اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه ها در پژوهشگاه های دانش آموزی تجهیز شدند. تلاش ما این است که برای استفاده عملی از این تجهیزات آزمایشگاهی، محتواهای آموزشی نیز تهیه و تدوین شود.

وی درخصوص تعداد آزمایشگاه های تجهیز شده با تجهیزات نانوفناوری بیان کرد: تاکنون 78 آزمایشگاه نانو دانش آموزی در سراسر کشور توسط ستاد نانو راه اندازی شد که تجهیزات آن همگی ساخت داخل کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار