معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس عبدالعظیم(ع) تاکید کرد:

روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم کاربردی قرآن لازمه تربیت قرآنی جامعه

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: اگر بخواهیم جامعه به تربیت قرآنی برسد، باید طرح‌های آموزشی ما مبتنی بر سه رویکرد روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم کاربردی باشد.

کد مطلب: ۶۲۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران،نشست اساتید قرآن مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با خادم‌القرآن عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس در محل تالار اندیشه جوان صحن مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

در این مراسم قرآنی سلیمی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ماه شعبان المعظم و اعیاد مبارک این ماه اظهار کرد: اولین معلم قرآن خود خداوند متعال است که فرمود «الرَّحْمَنُ؛ عَلَّمَ الْقُرْآنَ» و حرکت همه معلمان قرآن از حضرت پیامبر ختمی مرتبت(ص) تا شما عزیزان بزرگوار در ادامه این حرکت خدایی است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به اینکه اگر بخواهیم واقع‌بینانه مسئله را تحلیل کنیم، اهم، متن قرآن و کلام خداست و سپس واژگانی چون قرائت، صوت، لحن، صوت و لحن تخصصی، مسابقات، جشنوار‌ه‌ها، حفظ و ... مطرح می‌شود،افزود: آنچه که عامل هدایت و تربیت قرآنی جامعه می‌شود، صوت و لحن نیست وبا اینکه جایگاه بسیار والایی دارد و باید تمام آموزش‌های مربوط به آن با دقت و تلاشی صدچندان شرایط حاضر ادامه پیدا کند و آنچه که موجب تربیت جامعه قرآنی می‌شود، فهم قرآن و عمل به قرآن است که فهم قرآن از رهگذر آشنایی عمومی مردم با متن قرآن به دست می‌آید.

وی در ادامه افزود :یعنی در حقیقت اگر ما بخواهیم جامعه به تربیت قرآنی برسد باید طرح‌های آموزشی ما مبتنی بر سه رویکرد باشد و آن سه به ترتیب عبارتند از روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم کاربردی یعنی اگر کسی این سه مورد را فرا بگیرد، حتی اگر صوت زیبا نداشته باشد زمینه سعادت او فراهم است.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار