معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

یادواره های شهدا بهترین فرصت برای تربیت

خبرگزاری پانا : علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان دیر گفت : یادواره های شهدا بهترین فرصت برای تربیت است

کد مطلب: ۵۹۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا - یادواره شش شهید فرهنگی والامقام با حضور معاونت محترم پرورشی و فرهنگیاستان بوشهر ، خانواده معظم شهدا ، مدیران و مسئولان شهرستان ،اولیاء و دانش آموزان دردبستان شاهد شهید بهشتی دیر برگزار شد .

معاونت پرورشی و فرهنگیاداره کلآموزش و پرورش استان بوشهر در این آئین ضمن اشاره به سخن امام خمینی (ره) که جنگ نعمت است گفت : امروز بعد از چند سال از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ همچنان میراث دار جنگ هستیم . اردوی راهیان نور پیوند دهنده نسل نوجوانان و جوان با دیار نور است .

علی موحدی گفت : کار امروز ما به مراتب در حوزه فرهنگی سخت تر است . زیرا در برخی از شهرها زخمی ها و کشته های جنگ نرم را که مشاهده می کنیم با خود می گوییم ای کاش جنگ سخنی در کار بود تا همه آماده شوند .

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت : امروز جنگ نرم به خانه های ما وارد شده و دشمن تهاجم خود را بهتمام فضاهایی که در اختیار نظام اسلامی بوده آغاز کردهاما به فضل الهی با حضور معلمین و فرهنگیان عزیز که بارها عرض کرده ایم در این تهاجم فرهنگی اگر نقش معلم و آموزش و پرورش نبود می توانست این کشور را پا درآورد ،تهاجم دشمن را کم اثر خواهیم کرد .

علی موحدی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود : در جنگ نظامیما به کشته ها و زخمی های خود افتخار می کنیم اما کشته ها و زخمی های جنگ نرم دشمن برای خانواده ها مایه سرافکندگی می شود .

درادامه عبدالرسول صالحی مدیر آموزش و پرورش شهرستان به تبیین مقام شامخ شهدا بوی‍‍ژه شهدای فرهنگی پرداخته و افزودند: شما دانش آموزان با حضور در محافل مذهبی و حضور در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز، با خواندن درس و فراگیری علم ، با ارج نهادن به مقام معلمان خود نشان دادید كه رهرو شهدا هستید كه اگر درزمان جنگ حضور می داشتیدقطعاً میادین مبارزه و سنگرها را پر می كردید و امروز با این حضور دعای شهدا بدرقه راهتان است .

احمد فخرایی دبیر یادواره ، گرامیداشت شهدا به مناسبت های مختلف و تداوم یاد و خاطره آنان در اذهان نسل جدید در استحکام و تقویت باورها و ارزشهای ملی و مذهبی آنان بسیار تاثیر گذار دانست .

در این آیین از خانواده شهدای فرهنگی شهرستان دیر تجلیل به عمل آمد

خبرنگار پانا : حسین اسدی .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار