یادواره شهدا به مسائل سیاسی آلوده نشود

استاندار همدان در اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثاروشهادت:یادواره شهدا به مسائل سیاسی آلوده نشود.

کد مطلب: ۵۰۹۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، محمد ناصر نیکبخت گفت: برگزاری یادواره شهدا را به مسائل سیاسی آلوده نکنید و بگذارید مردمی بماند؛ چراکه مردم بیش از همه قدر عظمت شهدا را می‌دانند.
وی افزود: یکی از خدماتی که می‌توانیم به خانواده‌های شهدا و ایثارگر بدهیم این است که ما مدیران و مسئولان به دیدار آنها رفته و بگوییم که آنها را فراموش نکرده‌ایم.
استاندار همدان یادآور شد: وطن‌پرستی و دفاع از سرزمین در همه ملت‌ها و اعتقادات جوامع بشری به عنوان یک کار اساسی و بنیادی وجود دارد اما در ایران اسلامی قابل مقایسه با نقاط دیگر دنیا نیست.
وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران معنای واقعی ایثار و از خودگذشتگی توسط شهدا و ایثارگران تجلی یافته و آن را ملموس و عملیاتی کرده‌اند.
نیکبخت بیان کرد: جامعه ما فداکارانه عمل می‌کند و در راه دفاع از سرزمین، دین و اعتقاداتش از دست دادن جانش هم برایش اهمیتی ندارد.
وی گفت: فرهنگ شهادت وابسته به خدا بوده و الهی است، پس نباید بگوییم شهدا تنها برای وطن رفتند بلکه در درجه نخست برای خدا این کار را انجام داده‌اند.
استاندار با بیان اینکه این شورا باید سیاست‌گذاری و جلسات دیگری را هم اجرایی کند، بیان کرد: باید برای اشتغال، مسکن و سایر امکانات رفاهی خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر تلاش کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه یادآور شد: در کانون اجتماعی و فرهنگی کمیته‌ای با عنوان کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.
محمدابراهیم الهی‌تبار افزود: در این کمیته 52 برنامه تدوین و شکل گرفته که هر برنامه متولی خاص خودش را دارد به طوری که متولی کمیته ایثار و شهادت، بنیاد شهید است.
وی بیان کرد: در خصوص مسائل مربوط به مسکن، اشتغال و اقتصاد خانواده شهدا و ایثارگر باید هم‌اندیشی داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در همدان:
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند هم‎افزایی دستگاه‌هاست
نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این جلسه گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌های مختلف در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.
آیت‌ الله غیاث‌الدین طه‌محمدی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و پرداختن به مشکلات آنها باید مورد توجه مسئولان باشد.
وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: شاید این موضوع در بین برخی از افراد نهادینه نشده باشد که باید تلاش کنیم آنها را با این مسأله آشنا سازیم.
نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه در پاسخ به اظهارات استاندار مبنی بر توجه به مشکلات معیشتی خانواده شهدا، گفت: به نظر بنده علاوه بر توجه به این مسائل باید نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه بیشتری شود.
معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه توجه به فرهنگ ایثار و شهادت بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: حضور صاحبنظران در این جلسات را نیز باید مدنظر قرار دهیم.
محمد ابراهیم الهی‏‎تبار با بیان اینکه توسعه فرهنگ در حوزه مادی و فرهنگی باید بررسی شود، گفت: دبیرخانه شورا باید قوی و دستور کارها به صورت شفاف و آماده باشد.
وی افزود: در ذیل کارگروه اجتماعی و فرهنگی، کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که در آن 52 برنامه تدوین و شکل گرفته و هر برنامه متولی خاص خود را دارد.
معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان گفت: بهتر است این برنامه‌ها در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد که اگر نظری دارند، مجدد عنوان کنند.
وی با اهمیت بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی، حل مشکل اشتغال و مسکن ایثارگران افزود: امیدواریم تابستان امسال یادواره شهدای مدافع حرم با مسئولیت بنیاد شهید برگزار شود.
پرونده ساماندهی گلزار شهدای همدان مختومه می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز گفت: استان همدان در ساماندهی مزار شهدا پیشرو است اما باید با ساماندهی 151 مزار باقیمانده پرونده آن را مختومه کنیم.
ناصر عارف با بیان اینکه رسیدگی به امور ایثارگران راهی برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت و ایثارگری است، بیان کرد: دشمنان می‌خواهند غبار فراموشی بر ایثارگری و فرهنگ ایثار بپاشند اما برای اینکه این فرهنگ زنده بماند باید به امور ایثارگران رسیدگی شود.
وی افزود: یکی از مسائل مهم رسیدگی به امور معیشتی ایثارگران است همچنین ارائه حمایت‌های لازم، آموزش‌های تخصصی، فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد اشتغال مفید از جمله خدماتی است که باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد.
عارف گفت: تأمین بهداشت و درمان با حفظ شأن آنها، ارائه خدمات در امر ازدواج و مساعدت‌های لازم به والدین شهدا و بسترسازی برای حضور جانبازان در عرصه اجتماعی از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.
مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر و محیط شهری از خواسته‌ها و نیازهای جانبازان جسمی حرکتی است، بیان کرد: در زمینه فرهنگی نیز اقداماتی نظیر احیاء، حفظ و ترویج ایثار و شهادت باید شکل گیرد.
عارف با بیان اینکه از 7 هزار و 200 مزار شهدا تنها 151 عدد از آنها ساماندهی نشده است، بیان کرد: استان همدان در خصوص ساماندهی مزار شهدا پیشرو است اما باید با ساماندهی 151 مزار باقیمانده پرونده آن را مختومه کنیم.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: یادواره‌های شهدا با تلاش و پیگیری علاقمندان شهدا شکل می‌گیرد و اگر این برنامه‌ها انجام نشود علاقمندان خود را از دست می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار