مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به پانا خبر داد:

سومین جایزه کتاب سال خوزستان ١٦ اسفند برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سومین جشنواره کتاب سال استان از جمله برنامه هایی است که در راستای انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران، برگزار می شود و سعی ما بر این بود که تمام ظرفیت های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و... در این جشنواره لحاظ شود.

کد مطلب: ۴۷۰۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

همایون قنواتی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: سومین جشنواره کتاب سال استان از جمله برنامه هایی است که در راستای انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران، برگزار می شود و سعی ما بر این بود که تمام ظرفیت های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و... در این جشنواره لحاظ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن بیان این مطلب، با اشاره به این که فراخوان جشنواره کتاب سال استان خوزستان اردیبهشت‌ امسال منتشر شده است، گفت: این جشنواره به صورت استانی با حضور همه نویسندگان و ناشران این استان یکشنبه ١٦ اسفند ماه در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود.
وی با بیان این مطلب که تیم داوری جشنواره تشکیل و کار کارشناسی کتاب‌ها انجام شده است، ادامه داد: در این جشنواره کتاب‌های چاپ نخست منتشر شده در چهار سال اخیر ارزیابی می‌شوند.
قنواتی ادامه داد: در این جشنواره کتاب‌های حوزه‌های مختلف نشر مانند ادبیات، تاریخ و جغرافیا، علمی، فنی ـ مهندسی، ادبیات کودک و نوجوان، فلسفه و ترجمه بررسی می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان عنوان کرد: در نظر داریم در آیین اختتامیه این جشنواره از هر حوزه، سه اثر را به عنوان آثار برگزیده معرفی کنیم.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت و تشویق مولفان ، مترجمان و ناشران متعهد استان ، معرفی چهره های شاخص فرهنگی استان،جهت دهی اصحاب قلم و آفرینندگان آثار فرهنگی و شناسایی و معرفی کتاب های برتر استان عنوان کرد.
قنواتی در ادامه گفت: دولت یازدهم به دنبال این است که تنها به حمایت، هدایت و نظارت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد و کار اصلی را به هنرمندان و فرهنگیان بسپارد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب کاستی ها و در حوزه چاپ و نشر استان مشکلاتی وجود دارد تصریح کرد: مشکل اصلی صنعت نشر در استان عدم تناسب بین عرضه و تقاضاست به طوری که عرضه بیش از تقاضاست و علاه بر آن تعداد ناشران در کشور چند برابر مصرف کننده هاست.
قنواتی اضافه کرد: هدف اصلی ما باید این باشد که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم و در قدم اول باید آموزش و پرورش و جاهایی که کودکان و نوجوانان فعالیت دارند مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار