رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

حفظ تالاب کویری میقان اراک از اهمیت ویژه ای برخوردار است

خبرگزاری پانا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب کویری میقان اراک دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است و از ارزشمند ترین تالاب های کشور محسوب می شود که حفظ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد مطلب: ۳۸۵۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، معصومه ابتکار در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران این استان، افزود: حفظ تالاب کویری میقان اراک به عنوان یکی از جاذبه های و سرمایه های مهم طبیعی زیست محیطی کشور ضروری است و در این راستا تمام سعی و اهتمام برای کاهش مخاطرات و تقویت اقدامات حراستی انجام می شود.

وی ادامه داد: تالاب کویری میقان اراک یکی از ظرفیت های زیست محیطی مهم کشور است که باید با برنامه های هدفمند، احیا شده و دامن تهدید و آسیب از آن برچیده شود.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: تالاب کویری میقان اراک یکی از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر و جزو 10 تالاب برتر کشور شناخته شده که در سال های گذشته به دلایل مختلف حیات آن با چالش های جدی مواجه بوده است.

ابتکار بیان کرد: از آنجایی که این تالاب کویری در فاصله 5 کیلومتری کلانشهر اراک واقع شده، حفظ و احیای آن برای مهار آلودگی های محیطی، پیشگیری از ازدیاد چشمه های غبار نمکی و حفظ سلامت مردم ضروری است و استانداری مرکزی باید این مهم را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

وی ابراز داشت: بهره برداری غیر اصولی احتمالی سولفات سدیم از سوی شرکت املاح معدنی ایران که در حاشیه تالاب کویری میقان اراک قرار دارد، باید مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت اثبات این امر، از همه ظرفیت های قانونی برای برخورد با آن بهره گرفت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت آلایندگی شرکت ایرالکو، یکی دیگر از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

ابتکار خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های کارشناسی و مهمی در در دولت هشتم در خصوص بهسازی خطوط تولید و تعویض دیگ های شرکت ایرالکو اتخاذ شد اما با روی کار آمدن دولت های نهم و دهم و همچنین تغییر کادر مدیریتی، این برنامه متوقف شد.

وی اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی وظیفه دارد لحظه به لحظه فعالیت شرکت ایرالکو را زیر نظر داشته باشد و در صورت اثبات آلایندگی این شرکت، باید تصمیمات قانونی در اسرع وقت اتخاذ شود.

معاون رییس جمهور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای مبارزه با بیماری طاعون نشخوار کنندگان منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک اقدامات بسیاری انجام داده و در این راستا بر اساس نشست های متعددی که با سازمان دامپزشکی کشور برگزار شده، تلاش برای تأمین اعتبار واکسیناسیون دام های اهلی این منطقه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار