۵ آذر روز گرگان نامگذاری شود ؛

یادواره های شهدا تدایی کننده یاد و خاطره شهداست

خبرگزاری پانا:مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به اینکه روز پنجم آذر باید روز گرگان نامگذاری شود، از پیگیری برای قراردادن این واقعه مهم در کتب درسی دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۶۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: محمد جهانی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان، در حاشیه یادواره یک هزار و 400 شهید شهرستان گرگان و گرامیداشت شهدای 5 آذر اظهارداشت: یادواره های شهدا تدایی کننده یاد و خاطره شهداست که باعث تعمیق و ترویج ارزشهای ایثار و شهادت می شود.

وی افزود: بسیج اردوگاه بندگان خالص خداست که در زمان های مختلف نقش بی بدیل خود را نشان دادند و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز همواره به عنوان مامن و پناه ملت مظلوم است.

جهانی با بیان اینکه یکی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: این وظیفه را حضرت امام خمینی (ره) بر عهده این نهاد گذاشته است.

مدیر کل بنیاد شهید گلستان 5 آذر را مبنای شروع انقلاب در گرگان دانست و خاطرنشان ساخت: در این روز تعدادی از جوانان غیرتمند گرگان شهید و مجروح شدند و بنیاد شهید برای بزرگداشت این شهدا به جمع آوری آثار و خاطرات مربوط به آنها را گردآوری کرده که بخشی در کتب مربوطه آمده است.

جهانی اضافه کرد: با اتفاق نظری که با مجموعه شورای شهر گرگان وجود دارد در نظر است تا روز 5 آذر بنام روز گرگان نامگذاری شود چون این نقطه مبنایی برای حرکت انقلابی در شهرستان گرگان بوده است.

وی گفت: ثبت ملی در تقویم شرایطی دارد که معاونت پژوهش در مرکز پیگیری می کند ولی نکته مهم اینست که در وهله اول باید برای شناساندن 5 آذر باید این روز را به عنوان روز گرگان نامگذاری کنیم تا خوب جا بیفتد.

جهانی تاکید کرد: باید در کتب درسی محتوایی در مورد 5 آذر در نظر گرفته شود و به نسل های جدید منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار