رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌ رضوی:

تربیت یک جریان است نه یک اتفاق

مشهد (پانا) - ریاست ستاد اقامه‌ نماز خراسان رضوی عنوان کرد رابطه‌ خانه، مدرسه و مسجد یک پیام دارد و آن این است که تربیت یک جریان است نه یک اتفاق.

کد مطلب: ۱۴۰۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت یک جریان است نه یک اتفاق

امر الله سبحانی نیا ریاست ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اظهار کرد: «رابطه خانه، مدرسه و مسجد یک پیام دارد، یعنی تربیت یک جریان است، نه یک اتفاق. یعنی اگر خانه وظیفه اش را خوب انجام دهد، آجر بعدی در مدرسه منظم می شود. اگر مدرسه وظیفه اش را خوب انجام دهد آجر بعدی در مسجد منظم می شود و این جریان تا نیروهای انسانی در جامعه ادامه پیدا می کند. پس تربیت، یک جریان و سیستم است. ما باید بین این سه ارگان، آگاهی لازم را ایجاد کنیم و انتقال دهیم. اگر خانه گام اول است، آگاهی داشتن لازمه عمل درست پدر و مادر است. یکی از وظایف ما، آگاه کردن پایگاه خانواده نسبت به مسئولیت هایشان است.»

سبحانی نیا گفت: «نکته دوم مدارس و مکان های آموزشی ما هستند‌. مربیان و مسئولان مدرسه باید بدانند که چگونه با دانش آموز ارتباط خوبی برقرار کنند و پاسخ دهند. به عنوان مثال برای دانش آموزان کلاس اول باید کاری کنند که عاطفه دانش آموز مورد احترام واقع شود نه تحقیر.»

وی ادامه داد: «یکی از کارهایی که با همکاری آموزش و پرورش انجام می گیرد، آگاه سازی کانون های تربیت نسبت به وظایفشان است که خیلی حائز اهمیت است. نکته دیگری که ما به این فرآیند کمک می کنیم این است که تلاش می کنیم سازمان ها یا نهادهای حمایت کننده، حضور فعال داشته باشند. مثلا ببینیم مدرسه چه هنگام می تواند اقامه نماز را برپا کند. زمانی که یک مقدار امکانات داشته باشد. مکان خوب، فرش خوب، گرما و سرما و.... خانه هم همینگونه است.»

ریاست ستاد اقامه نماز خراسان رضوی افزود: «در بحث پیوند خانه، مدرسه و مسجد تلاش می کنیم زمینه ای را فراهم کنیم که دانش آموز مشتاق شود. در عین تمامی تلاش‌ها پیگیری هم انجام می گیرد. اگر یک مدرسه احساس کند بچه ها سوال دارند، ما حضور پیدا می کنیم و به سوال هایشان پاسخ می دهیم. اگر یک مقدار امکانات جزئی می‌خواهند، تلاش می کنیم که از دیگران کمک بگیریم تا مشکلات حل شود.»

وی در پایان بیان کرد: «در حال حاضر دوره هایی به عنوان دوره مبین وجود دارد. یعنی آموزش مدیریت دینی برای مدیران مدارس. چون گاهی وقت ها دانش آموز از من می‌پرسد اگر نماز اینقدر مهم است چرا به ما می‌گویند بروید نماز، اما خودشان به دفتر می‌روند، یکی از مواردی که ما و آموزش و پرورش در حال پیگیری آن هستیم این است که بگوییم معلم همان اندازه که در کلاس نقش تربیتی دارد؛ در حضور و در کنار دانش آموز نقش بیشتری دارد.»

دانش آموز خبرنگار: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار