برای اولین بار اتفاق افتاد؛

موفقیت ایران برای ارزیابی آزمایشگاه‌های پزشکی آسیا و اقیانوسیه

تهران (پانا) - دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران از عضویت ایران در نهاد اعتباربخشی خدمات تشخیصی و طبی آزمایشگاه‌های منطقه‌ای آسیا - اقیانوسیه برای نخستین بار خبر داد و گفت از این پس ایران آزمایشگاه‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه را ارزیابی می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت ایران برای ارزیابی آزمایشگاه‌های پزشکی آسیا و اقیانوسیه

غلامرضا حمزه لو در یک نشست خبری افزود: با عضویت ایران در این نهاد، فرآیند اعتباربخشی از لحاظ استاندارد و کیفیت خدمات بررسی شده است و این افتخار ارزشمند برای کشورمان می باشد.

وی با اشاره اینکه آزمایشگاه‌های کشور وارد فرآیند اعتباربخشی می شوند، اظهارداشت: برای یک سال این اعتبار که گواهینامه صلاحیت بوده را به آزمایشگاه‌های کشور و آسیا و اقیانوسیه بصورت اختیاری می دهیم و بعد فرآیند این اعتباربخشی دوباره بررسی می شود، بر اساس این نهاد تمامی خدمات ارائه شده با کیفیت مطلوب به مردم ارائه می شود.

وی تاکید کرد: از این پس آزمایشگاه‌های پزشکی متقاضی اعتباربخشی که استاندارد ایزو ۱۵۱۸۹ را در سازمان خود استقرار اجرا کرده و تحت پایش دارند خدمات اعتباربخشی ارائه می دهند.

حمزه لو بابیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ آزمایشگاه در بخش دولتی و خصوصی در کشور فعال هستند، گفت: بحث اعتباربخشی آزمایشگاهها را به سمت و سویی می برد که کیفیت خود را ارتقا دهند و در تشخیص و کنترل بیماری‌های و ویروس های همه گیر مانند کووید ۱۹ نقش مؤثرتری داشته باشند.

وی افزود: اکنون با افزایش بیماری‌های غیرواگیر نیاز شدید به تست آزمایشگاهی وجو دارد به همین دلیل آزمایشگاهها می توانند بصورت داوطلبانه درخواست اعتبار بخشی کنند و در ارتقای نظام سلامت موثر باشند.

دستاورد مطلوب مراکز آزمایشگاهی در ارائه خدمات استاندارد

دبیر انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران با اشاره به دستاوردهای مطلوب ایران در ارائه خدمات آزمایشگاهی، اظهار داشت: انتظار می رود از این دستاورد مهم سازمان و نهادهای مربوطه حمایت و از ظرفیت هایی که انجمن بوجود آورده استفاده کنند و از نهادهای ذیربط آمادگی همکاری داریم.

وی افزود: توانایی آن را داریم که آزمایشگاه‌های کشورهای همسایه را مورد ارزیابی قرار داده و به آن ها گواهینامه اعتبار سنجی ارائه دهیم.

حمزه لو افزود: مراکز آزمایشگاهی کشور حوزه ای بوده که بیشترین تاثیر را از نوسانات ارزی دارد ،باید در این حوزه تصمیم گیری کلان برای حل مشکلات این مراکز و نظام ارائه خدمت مناسب طراحی شود تا خدمات مورد انتظار به مردم با قیمت مناسب ارائه شود.

وی تاکید کرد: سالانه ۲۰۰ میلیون یورو برای واردات کیت و تست های تشخیصی ارز تعلق می گیرد و از دولت درخواست حمایت در تخصیص بیشتر ارز برای تجهیزات آزمایشگاهی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار