سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

پیگیر تخصیص منابع مورد نیاز برای واحدهای تولیدی هستیم

تهران (پانا) - وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شبستر در بخش صنعت، اعلام کرد، با توجه به‌ این‌ که‌ بسیاری از واحدهای تولیدی شهرستان شبستر در حوزه صنایع غذایی فعالیت می‌کنند بنابر این وزارت صمت پیگیر تخصیص منابع مورد نیاز به این واحدها است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پیگیر تخصیص منابع مورد نیاز برای واحدهای تولیدی هستیم

به گزارش ایسنا، سید مهدی نیازی، روز جمعه، ۱۹ خرداد در نشست با فعالان اقتصادی و اعضای شورای اداری شهرستان شبستر، اظهار کرد: باید با تسهیل مسیر فعالیت تولیدکنندگان، موجب رشد و توسعه در این شهرستان شویم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان انجام شده و تصمیمات خوبی در این زمینه به نقطه مطلوبی رسیده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه شرکت مس آذربایجان که آرزوی دیرینه مردم بود با پیگیری‌های وزارت صمت تشکیل شد، امیدواریم از این پس با تکمیل زنجیره صنعت مس شاهد تبدیل آذربایجان شرقی به قطب فعال در این حوزه باشیم.

نیازی با تاکید بر این که باید کار به بخش خصوصی سپرده شود، گفت: مردمی کردن اقتصاد خواسته اصلی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با فعالان اقتصادی استان به منظور رفع موانع و مشکلات این حوزه، بیان کرد: سالانه از محل تبصره ۱۸ منابعی به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یافت که این منابع در سال گذشته با تاخیر همراه بود به طوری که منابع مورد نیاز در آخر سال به بنگاه‌های اقتصادی اختصاص یافت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوع تفویض اختیار به استان‌ها و حتی شهرستان‌ها، افزود: موضوع اصلاح ساختار را پیگیری می‌کنیم ولی در این زمینه یک نفر به عنوان معین در شهرستان‌ها وجود دارد تا موارد مورد نیاز در شهرستان‌ها انجام شود.

نیازی با اشاره تعاملات انجام شده با بانک مرکزی در زمینه رفع مشکلات ارزی، ادامه داد: با تدوین مشوق‌های جدید باید فضای مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد شود که البته در این زمینه تسهیلات خوبی برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات صنعتی در نظر گرفته شد.

وی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران با تامین زیرساخت‌ها و تامین منابع بانکی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود شاهد رشد و توسعه اقتصادی در این استان باشیم.

در این جلسه که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان شبستر برگزار شد برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان مشکلات خود را مطرح و مقرر شد این موارد بررسی و پیگیری شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار