در گفت‌وگو با پانا:

اسماعیل حلالی: گل‌محمدی باید به قراردادش پایبند باشد

استقلالی‌ها شخصیت‌شان را نشان دادند/آدم کور هم پنالتی دربی را می‌گرفت

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است یحیی گل محمدی با این باشگاه قرارداد، دارد و باید به تعهدی که دارد پایبند باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل حلالی: گل‌محمدی باید به قراردادش پایبند باشد

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نگرانی هواداران پرسپولیس از جدایی احتمالی یحیی گل محمدی اظهار کرد: «تا آنجا که من اطلاع دارم، یحیی با پرسپولیس قرارداد دارد. این که چه اتفاقی می‌افتد و قرار است در باشگاه چه تغییراتی انجام شود را نمی‌دانم. ولی یحیی باید به تعهدی که دارد، پایبند باشد و کارش را انجام دهد. از طرفی هم باید به او حق داد. نفر اول است و اگر تیم خوب بسته نشود، خودش زیر سوال می‌رود. او باید برای بستن تیم تلاش کند و اگر الان دم از خسته شدن می‌زند، بخاطر این است که واقعا سال سختی داشت و خیلی اذیت شد. اگر شرایط را برایش مهیا کنند بدون شک می‌ماند.»

وی افزود: «درویش کارش را به درستی انجام داد و تیم را قهرمان کرد. عملکرد یک مدیر مشخص است که چطور تیم را پیش برده است. با این حال همیشه ساختار مدیریتی پرسپولیس و استقلال مشکل داشته و دارد. مدیریت در این تیم‌ها یعنی کسی که پول بیاورد. اگر می‌خواهند هیات مدیره را تغییر دهند و باشگاه به سمت خصوصی سازی برود، باید یک بار برای همیشه این مشکل حل شود. باشگاه در خرج روزمره‌اش نماند. شاید امسال تیم ضرر کند اما سال‌های بعد خوب می‌شود.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «باید وظایف مشخص شود تا هرکسی کار خودش را به درستی انجام دهد و در قبال مسئولیتش پاسخگو هم باشد. مثل آن عضو هیات مدیره‌ای نباشد که در تلویزیون نمی‌دانست پای چه چیزی را امضاء کرده است. این مسائل است که باعث می‌شود همه چیز غیر شفاف پیش برود. باید همه چیز شسته و رفته باشد تا همه بدانند درآمد از کجا می‌آید و چطور و کجا هزینه می‌شود.»

حلالی گفت: «کلا جامعه ما از لحاظ اقتصادی مشکلات فراوانی دارد. هیچ چیز سرجایش نیست. از قیمت مرغ بگیر تا ماشین هر روز تغییر می‌کند. سازمان لیگ هم حق دارد برای کنترل قیمت‌ها سقفی در نظر بگیرد. هرچند در فوتبال حرفه‌ای حرف زدن از سقف خنده‌دار است. اما بازیکنی که ۲۰ میلیارد قرارداد می‌بندد واقعا قیمتش این نیست و ارزش ندارد. فوتبال ما درآمدی ندارد. نه حق پخشی دارد و نه اسپانسر خارجی. فوتبالی که به دنیا وصل نیست و ارتباطی با خارج ندارد، چطور می‌خواهد این همه هزینه را تحمل کند.»

وی ادامه داد: «پرسپولیس الان ۳ جام گرفته باید از لحاظ مالی تا ۵ سال بیمه باشد اما مشکل مالی دارد. تیمش باید برای آسیا تقویت شود. مردم توقع دارند و هرساله هم انتظارات بالاتر می‌رود. الان دیگر قهرمانی داخلی نمی‌خواهند و دوست دارند در آسیا مقام بیاورند. باید از سال قبل خیلی قوی‌تر عمل کنیم و تیم ببندیم. تیم‌های عربستانی این همه هزینه می‌کنند اما ما تازه سقف تعیین می‌کنیم. ما با تیم کامل خودمان مقابل الهلال تحقیر شدیم. الان که این تیم صدبرابر تقویت شده است.»

پیشکسوت پرسپولیس افزود: «ما که در ایران بازیکن‌سازی نمی‌کنیم. بازیکن خارجی درست و حسابی هم که نمی‌آوریم. پس چطور باید در آسیا دنبال موفقیت باشیم؟ اصلا راه دور نرویم. استقلال هزار میلیارد هزینه کرده است آیا تیم‌های پایه‌اش چیزی دریافت کرده؟ در تیم‌های پایه‌اش چه امکاناتی دارد. بروید ببینید پرسپولیسی که قهرمان ۳ جام شده، قرارداد سرمربی امیدهایش چقدر است. مشکل جای دیگری است. باید جایی هزینه کنیم که آورده‌ای داشته باشد.»

اسماعیل حلالی با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی و بردن دربی گفت: «پایان خیلی خوبی داشتیم. بردن دربی لذت بخش بود. آنها شخصیت خودشان را نشان دادند. بالاخره اگر قهرمان شدند ما هم به آنها تبریک نمی‌گوییم. همه جا رقبا به هم احترام می‌گذارند. آنها که دم از داور خارجی می‌زدند، برای رد گم کنی بود. دیدید که داور ایرانی برایشان چطور سوت زد. اگر آدم کور هم بود، آن پنالتی را می‌دید و روی عیسی می‌گرفت. اما داور به او کارت داد تا بگوید کامل دیده‌ام و حتی کارت هم دادم! خلاصه اینکه همه جوره استقلالی‌ها باختند. هم شخصیت‌شان را و هم بازی و جام را باختند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار