حجاج امسال 500 دلار ارز مسافرتی می‌گیرند

تهران (پانا) -  زائران خانه خدا امسال می‌توانند حداکثر ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی از شعب ارزی بانک ملی دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حجاج امسال 500 دلار ارز مسافرتی می‌گیرند

ارز زائران حج امسال همچون سال‌های قبل به متقاضیان پرداخت می‌شود. امسال در حالی به هر زائر خانه خدا حداکثر ۵۰۰ دلار ارز ارائه می‌شود که سهمیه سال گذشته ۲۰۰ یورو بوده است، البته متقاضی می‌تواند درخواست کمتری داشته باشد.

از دیگر ویژگی مهم ارز همراه زائران این است که فروش ارز به متقاضی سقف سنی ندارد و مطابق مقررات ارزی بانک مرکزی، فروش ارز حج امسال تنها در شعب ارزی بانک ملی انجام می‌شود.

قیمت دلار برای حجاج با نرخ بازار متشکل ارزی محاسبه می‌شود و نسبت به بازار آزاد کمتر است و درلحظه مخابره خبر نرخ دلار در سامانه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز کشور در کانال ۴۲ هزار تومان در نوسان است و متقاضیان دریافت این ارز باید نزدیک ۲۱.۵ میلیون تومان بپردازند.

کارمزد فروش ارز همراه زائران خانه خدا امسال با نرخ سه در هزار محاسبه می‌شود و البته این کارمزد را با نرخ ریالی محاسبه و دریافت می‌کنند.

متقاضی دریافت ارز زائران خانه خدا باید ابتدا به شعب ارزی بانک ملی مراجعه و مدارک خود که شامل عضویت در کاروان، معرفی‌نامه، پاسپورت، کارت ملی و دیگر مدارک را به بانک ارائه کنند. شعبه ارزی بانک ملی موظف است احراز هویت انجام دهد. پس از انجام احراز هویت و بانک حواله ارزی را به متقاضی ارائه می‌کند و پای پرواز امکان تبدیل حواله به اسکناس وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار