بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد؛

انقلاب بزرگ امام خمینی(ره) همچنان زنده و پویاست

تهران (پانا) - شورای نگهبان به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بیانیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب بزرگ امام خمینی(ره) همچنان زنده و پویاست

شورای نگهبان به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۴ خرداد سالروز عروج بزرگمردی است که یکی از عظیم‌ترین انقلابِ تاریخ را با دو عنصر «دین» و «مردم» بنیان نهاد؛ انقلابی که سرآغاز آن قیام مردمی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود و همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد که نشانه‌های پویا بودن این انقلاب و راه امام خمینی (ره) آشکار است.

امام خمینی (ره) آرمان و آرزوی مجاهدان الهی در طول تاریخ را محقق کردند و اراده مردم مسلمان ایران و سایر مسلمانان جهان و حتی ملت‌های آزادی‌خواه را در مسیر اراده خداوند متعال قرار دادند. ایشان در همین راستا به مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند تا استقلال، آزادی، جمهوریت، عدالت و... که در اصول مترقی قانون اساسی بدان اشاره شده است، نمود پیدا کند. امید و توجه مردم و جوانان به آنچه در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی آمده، یکی از نشانه‌های زنده بودن انقلاب امام خمینی (ره) است.

نهضت امام خمینی (ره) آرمان‌ها را که سالیان متمادی در کتابخانه‌ها و افکار اندیشمندان بود به تجسم عینی در میان ملت ایران و ملت‌های مسلمان تبدیل کرد و تجربه انباشته‌شده مجاهدان برای برپایی حکومت اسلامی را به ثمر نشاند.

برای دستیابی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید تلاش و مجاهدت کرد و با اراده قوی وارد میدان شد. باید با فراموشی و تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) و هویت‌زدایی از انقلاب اسلامی هم مقابله کرد؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

نسل جوان کنونی برای ایفای مسئولیت ملی و انقلابی و برداشتن گام دوم انقلاب، آماده دریافت درس‌ها، گفتارها و رفتارهای این امام عزیز است و سالگرد ارتحال امام (ره) فرصتی ارزشمند برای تبیین ابعاد و زوایای شخصیتی و اندیشه‌های متعالی آن حضرت است. سخنان امام خمینی (ره) همچنان تازه و ایشان امام دیروز، امروز و فردای ملت ایران و مراجعه به اندیشه‌ها و آرای معمار کبیر انقلاب و احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) نیاز همیشگی نظام و ملت ایران است.

در پایان از مردم برای حضور در مراسم‌های گرامیداشت امام خمینی (ره) به خصوص مراسمی که بدین‌مناسبت در روز ۱۴ خرداد با سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌گردد، دعوت می‌شود و امیدواریم طریق و سلوک خمینی کبیر (ره) و خلف صالحش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره و در همه‌ امور سرلوحه و سرمشق مسئولان و صاحب منصبان نظام جمهوری اسلامی ایران در هر پست و مقام باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار