هشدار سازمان هواشناسی کشور نسبت به غرق شدن شناگران در شمال کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال غرق شدن شناگران براثر وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از ۱۰ تا ۱۳ فروردین در شمال کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار سازمان هواشناسی کشور نسبت به غرق شدن شناگران در شمال کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج خبر داد.

این وضعیت جوی در روز پنج‌شنبه (۱۰ فروردین) در نواحی غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان با افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر، در روز جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر همچنین در روز یک‌شنبه (۱۳ فروردین) نواحی مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران با افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل را لازم می‌داند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار