برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان در قزوین

قزوین (پانا) - همزمان با میلاد پرنور و باسعادت حضرت بقیه الله از سه شنبه شب شهر و استان قزوین غرق در شادی و سرور است.

کد مطلب: ۱۳۵۴۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان در قزوین

کوچه ها و خیابان های شهرهای مختلف این استان از روزهای گذشته چراغانی شده، ایستگاه های صلواتی برپا شده است و مردم ولایت مدار این خطه به استقبال میلاد منجی عالم بشریت رفته اند.

مراسم جشن و شادی مردم این خطه از ایران اسلامی، امروز همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) اوج گرفته و ایستگاه های صلواتی در خیابان های اصلی شهرها با شربت و شیرینی از مردم رهگذر پذیرایی می کنند.

همچنین در مساجد، حسینه ها، امامزادگان و اماکن مذهبی هم شور و حال ویژه ای برپاست.

میلاد جباری دبیر ستاد مردمی نیمه شعبان قزوین با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان‌ و میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: به همین مناسبت بیشتر هیات های مذهبی در این استان برنامه جشن و سرور دارند.

وی تاکید کرد: برگزاری بیش از ۲۰ ایستگاه شادی و پذیرایی در محلات و جلوی مساجد و … همراه با پیوست‌های متنوع فرهنگی، اجرای ۳۰ پاتوق گروه سرود در محلات شهر قزوین، برگزاری جشن مردمی متمرکز به عشق مهدی در پیاده راه میدان آزادی در شب و عصر نیمه شعبان با پیوست جُنگ شادی هنرمندان قزوینی، گروه سرود، خواننده، مدیحه سرایی، شعر خوانی، استنداپ، پرده خوانی و… همراه با ۱۰ ایستگاه خدمات رسان کودک، نوجوان، پذیرایی و… و پخش زنده از شبکه سراسری قزوین از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

علی ابوالقاسمی سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین نیز بیان کرد: ایستگاه صلواتی اطعام مهدوی توسط هیئت انصارالمهدی و شبکه امامت آباد یک روز پیش از نیمه شعبان از بعدازظهر تا روز نیمه شعبان با ارائه برنامه‌های شاد و پذیرایی و همچنین اهدای اطعام مهدوی در قالب ۱۰۰۰۰ ساندویچ فلافل پذیرای مردم خواهد بود.

گروه‌های مردمی در استان قزوین در روزهای اخیر تلاش کردند تا در حد خود سهمی در این جشن بزرگ ایفا کنند. حمایت از این گروه‌ها بدون شک باعث تسهیل در ایجاد شادی و نشاط در جامعه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار