افتتاح خانه یاریگران زندگی در رشت

رشت (پانا) - خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان در کانون حضرت زینب(ص) رشت افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خانه یاریگران زندگی در رشت
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو رشت در مراسم افتتاح خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ضمن تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فراهم سازی مقدمات لازم جهت راه‌اندازی و تجهیز این مرکز گفت: مدارس بهترین مکان برای توانمندسازی دانش آموزان و خانواده آنها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند.
احمد پورکاظمی از برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی ویژه دانش آموزان، معلمان و اولیا با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و افزود: شناسایی آسیب های اجتماعی به دانش آموزان بسیار ضروری است.
وی بیان کرد: توانمندسازی دانش آموزان و والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس، بهبود و ارتقا خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش مخاطره آمیز دانش آموزان از مهمترین اهداف راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی است.
پورکاظمی ضمن تاکید بر تقویت مهارت نه گفتن در بین دانش آموزان، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان برای بهتر زیستن و باهم زیستن ضروری است‌.
وی با تاکید بر آموزش مهارت خودآگاهی به دانش آموزان خاطرنشان کرد: اگر دانش آموز خود و شخصیت ارزنده خود را بشناسد هرگز به سمت آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر روی نمی‌آورد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو رشت اظهار کرد: آموزش مهارت تاب‌آوری باید در اولویت آموزش مهارت‌های زندگی قرار گیرد تا دانش آموزان کنترل هیجانی بیشتری داشته و رفتارهای تکانشی کمتر و کنترل خشم بیشتری داشته باشند. همچنین ارتقای سلامت دانش ‎آموزان و پیشگیری از آسیب ‎های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه ‎های آموزش و پرورش استان بوده که این امر مستلزم شناسایی آسیب ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از اولیا اکثر کارهای شخصی فرزندان خود را انجام می دهند بر آموزش مهارت‌های خودمهارتی به دانش آموزان تاکید کرد.
خانه یاریگران زندگی مجهز به دستگاه‌های تمرکزی، آموزشی و ورزشی است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه رشت، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مدیرکل بهزیستی استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم فرماندهی انتظامی و جمعی از مسئولان و دانش آموزان در کانون حضرت زینب(ص) افتتاح شد.
خبرنگار: عماد حقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار