معاون پرورشی و فرهنگی استان قزوین خبر داد:

بیش از ۴۵٠٠ دانش‌آموز قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

قزوین (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان قزوین خبر داد بیش از ۴۵٠٠ دانش‌آموز قزوینی امسال به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدزاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، با اعلام این خبر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد برگزاری اردوهای راهیان نور موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان و آشنایی آنان با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای دوران دفاع مقدس می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است، ادامه داد: در اردوهای راهیان نور، دانش آموزان با مرور خاطرات و زنده کردن لحظه‌های جهاد و شهادت با آرمان‌های شهدا و ارزش‌های دوران دفاع مقدس تجدید میثاق می‌کنند.

محمدزاده بیان کرد: دانش آموزان در بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، با روایتگری از سال‌های پرافتخار جهاد، شهادت و جانفشانی در راه حفظ انقلاب اسلامی، انس و الفت بیشتری با آرمان‌های والای شهدا پیدا می‌کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد فرهنگ ساز در کشور است و برگزاری اردوهای راهیان نور مصداق بارز تحقق شعار رهبری است و هیچ نهادی مانند آموزش‌ و پرورش نمی‌تواند در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مؤثر باشد.

محمدزاده ادامه داد: در این اردو بیش از ۱۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و فرهنگیان استان قزوین در ۳نوبت و ۲۴ اتوبوس از ۱۴منطقه استان از مناطق عملیاتی جنوب کشور همچون اروند، شلمچه، هویزه، دهلاویه و طلاییه بازدید کردند.

قرار است تا پایان سال تحصیلی ۴۵۰۰ دانش‌آموز در این اردوها شرکت کنند.

وی بیان کرد: اردوهای راهیان نور در گام دوم انقلاب یکی از روش‌های مؤثر جهاد تبیین و آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با اهداف و آرمان‌های والای شهدا و ایثارگران است که می‌تواند الگوهای موفق و حماسه‌های ماندگار و هویت‌ساز را به نسل‌های نوجوان و جوان معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار