برگزاری جشنواره تکریم از خیرین مدرسه‌ساز با رویکرد تکمیل پروژه‌های دولتی در گیلان

رشت (پانا) - بیست و چهارمین جشنواره‌ خیرین مدرسه‌ساز استان گیلان با رویکرد تکمیل پروژه‌های دولتی و با هدف تکریم از خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره تکریم از خیرین مدرسه‌ساز با رویکرد تکمیل پروژه‌های دولتی در گیلان

استاندار گیلان در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گیلان با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز خالق اندیشه‌های پاک و اثرگذار هستند و تکریم این قشر اثرگذار جامعه، ارزش‌گذاری به جایگاه علم و دانش است، گفت: مدارس و فضاهای آموزشی گیلان باید بیشتر مورد توجه دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گرفته و تکریم از خیرین در همه بخش ها بعنوان یک تکلیف و فرهنگ تبدیل شود.

اسدالله عباسی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز سنگ‌بنای کمال‌یابی و آگاهی‌بخشی جامعه را فراهم می کنند، گفت: خیرین مدرسه‌ساز کار مانا و جاودانه ای برای آگاهی‌بخشی جامعه انجام می دهند کاری که تا ابد منشا خیر و برکات است.

وی با اشاره به گام بلند و ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز، افزود: اکثر اقشار مردم که به نوعی با مدارس ارتباط دارند خودشان را مدیون خیرین مدرسه‌ساز می دانند.

این مسئول با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز نگاه توسعه‌محور و آینده‌نگر دارند، عنوان کرد: ریشه محرومیت با بذر آموزش و پرورش و در مدارس از بین می رود و آموزش سنگ بنای توسعه و محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به اهمیت وجود مدارس و مراکز آموزشی، گفت: مدارس محل پرورش انسان های بزرگ و آینده ساز است و سرمایه گذاری در این بخش بسیار اهمیت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز خالق اندیشه های پاک و اثرگذار هستند، گفت: آینده کشور به دست دانش آموزان و از طریق مدارس ساخته می شود.

عباسی با تاکید بر توجه ویژه در حوزه مدرسه سازی استان بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم بویژه در گیلان توجه به آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس است. از محل مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر رفع موانع از سر راه آموزش، تصریح کرد: مدارس و فضاهای آموزشی گیلان باید بیشتر مورد توجه دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گیرند. تکریم خیرین مدرسه‌ساز که همانند دیگر خیران نیک‌اندیش با خدا معامله کرده اند، ارزش‌گذاری به جایگاه علم و دانش است، خیرین مدرسه‌ساز خالق اندیشه‌های پاک و اثرگذار جامعه هستند.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان نیز در این جشنواره گفت: خیرین مدرسه‌ساز در گیلان تاکنون یک هزار و ۵۹۸ کلاس درس در این استان برای تحصیل آینده‌سازان احداث کرده‌اند.

علی دقیق با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد حافظی به عنوان بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: این تعداد کلاس درس در ۳۸۱ فضای آموزشی با زیربنای بیش از ۱۲ هزار مترمربع توسط خیرین استان ساخته شده‌ است. هم اینک بیش از ۵۰ فضای آموزشی در گیلان با مشارکت خیرین در دست احداث است.

در پایان این مراسم ۲۶ نفر از خیرین مدرسه‌ساز و دانش‌آموزان برگزیده در پویش‌های مربوط به مدرسه‌سازی از جمله آجر به آجر تجلیل شدند.

نمایشگاه دستاوردهای خیرین مدرسه ساز و رونمایی از کتاب زندگی خیر گیلانی پروانه لاجوردی، از دیگر برنامه های بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان بود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در 3 هزار و 200 واحد آموزشی دولتی و 800 مدرسه غیردولتی در حال تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار